سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۰
«ترنم ترانه شور شعر» به بازار کتاب آمد

نخستین دفتر شعر علی حیدری با عنوان «ترنم ترانه شور شعر» توسط انتشارات برادری منتشر شد. این دفتر دربرگیرنده شعرهایی در قالب‌های غزل و سپید با موضوع دغدغه‌های شخصی شاعر است.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، دفتر شعر «ترنم ترانه شور شعر» دربرگیرنده 42 قطعه شعر در قالب‌های نو و کلاسیک است. البته حجم بیشتر این سروده‌ها به قالب غزل و سپید اختصاص دارد. اما تعدادی دوبیتی و یک مثنوی نیز در میان این شعرها دیده می‌شوند.

«رنج»، «شمیم»، «دشنه»، «نقاش»، «بهانه»، «ناتمام»، «قربت»، «ترنج»، «ذنب عاشقی»، «صید»، «خیال»، «فانوس»، «رنجمویه‌ها» و «چرا؟» عنوان برخی از شعرهای این مجموعه اند.

حیدری در مقدمه‌ای که بر این دفتر نوشته، آورده است: «حضور در دنیای مجاز(شعر) و مجازی(اینترنت) را مجالی یافتم برای این‌که همگان را از گزند خویش مصون بدارم ... حاصل سال‌ها مصاحبت سوته‌دلانه با ادبیات، به پویش‌ها و جوشش‌هایی درونی می‌انجامید که خوف داشتم و دارم تا آن‌ها را شعر بنامم(حتی شعر نو و سپید).»

وی بر همین اساس این دفتر را «ترنم ترانه شور شعر» نامیده است. 

قطعه شعری از این دفتر با عنوان «دست آشنا»:
«اختاپوس مرگ
ژرفای درونم را می‌کاود
و درخت زندگی 
ریشه‌هایش را
در رگ‌هایم می‌خشکاند
...و توانم نیست
که از پس خود برآیم
وبه خود بیایم
و دست آشنایی نیست...»

این شاعر پیش‌تر در گفت‌و‌گویی با ایبنا شعرهای این کتاب را حاصل نخستین تجربه‌های خود در این عرصه معرفی کرده بود که موضوع بیشتر آن‌ها به دغدغه‌های شخصی او اختصاص دارند.

حیدری از سال 1373 به صورت جدی وارد عرصه شعر شده‌ و انگیزه‌اش از انتشار این مجموعه آشنایی با نظر مخاطبان و این‌که در این آزمون خودش را محک زده باشد، بوده است.

براساس دیدگاه خود شاعر، او از نظر ساختاری سعی کرده‌ است کلمات جدید و اصطلاحات جدید را در حد توانش در اشعار این مجموعه به‌کار گیرد. اما بیشتر، در پی جستجویی در این حوزه بوده و خودش هرگز این تجربه‌ها را در حد شعر و جایگاهی که شعر فارسی دارد، نمی‌داند.

علی حیدری متولد 15 فروردین 1347 در مشهد و فارغ‌التحصیل رشته مدیریت بیمه و مدیریت دولتی در مقطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد است. وی پیش‌تر در حوزه مدیریت، توسعه و تامین اجتماعی مقالاتی داشته است و در حال حاضر دومین مجموعه شعرش را برای انتشار آماده می‌کند.

مجموعه شعر «ترنم ترانه شور شعر» سروده علی حیدری است که در 62 صفحه و با شمارگان 1200 نسخه و قیمت 1200 تومان توسط انتشارات برادری منتشر و راهی بازار کتاب شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط