یکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰
نخستین دفتر شعر حیدری منتشر می‌شود

علی حیدری، نخستین دفتر شعرش را با عنوان «ترنم ترانه شور شعر» توسط انتشارات برادری در دست چاپ دارد. این دفتر دربرگیرنده شعرهایی در قالب‌های غزل و سپید با موضوع دغدغه‌های شخصی شاعر است كه تا پایان مهرماه سال جاري روانه بازار کتاب می‌شود./

حیدری در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره نخستین مجموعه شعرش گفت: این دفتر دربرگیرنده 42 قطعه شعر در قالب‌های کلاسیک و نوست. نیمی از شعرهای این مجموعه در قالب غزل و نیمی دیگر در قالب شعر سپید سروده شده‌اند. البته تعدادی دوبیتی و یک مثنوی نیز در میان این شعرها دیده می‌شوند.

وی در ادامه به موضوع اشعارش اشاره کرد و توضیح داد: از سال 1373 به صورت جدی وارد عرصه شعر شده‌ام. از آن‌جا که این کتاب نخستین تجربه من به حساب می‌آید، در حال حاضر مشغول کسب تجربه در این حوزه ام بنابراین بیشتر در شعرهای این دفتر به بیان برخي از احساسات درونی و دغدغه‌های شخصی ام پرداخته‌ام.

این شاعر افزود: از نظر ساختاری نیز سعی کرده‌ام کلمات جدید و اصطلاحات جدید را در حد توانم به‌کار گیرم. اما بیشتر، جستجویی در این حوزه بوده و خودم هرگز این تجربه‌ها را در حد شعر و جایگاهی که شعر فارسی دارد، نمیدانم.

وی در پاسخ به این پرسش که علت انتخاب عنوان «ترنم ترانه شور شعر» برای این دفتر چه بوده است؟ اظهار داشت: طی مدت زمانی که با ادبیات و به ویژه شعر در ارتباط بودم، یکسری تراوش‌های ذهنی داشتم. اما باتوجه به سطحی که زبان و ادب فارسی و شاعران ما از آن برخوردارند، جرات نمی‌کردم آن‌ها را شعر بنامم.

حیدری یادآور شد: برهمین اساس، اغلب سروده‌هایم را شور شعر می‌دانم. اما امیدوارم نخستین تجربه‌ام بتواند گامی در جهت پیشبرد ادبیات فارسی باشد.

وی كه پیش‌تر در حوزه مدیریت، توسعه و تامین اجتماعی مقالاتی داشته است، در توضیح بیشتر این موضوع گفت: تاکنون حدود 80 مقاله از من در نشریات و همچنین مجلات تخصصی در حوزه‌های مدیریتی منتشر و حدود 10 مقاله‌ام نیز در همایش‌های مختلف به عنوان مقاله برتر انتخاب شده اند.

این شاعر درباره انگیزه‌اش از چاپ این مجموعه شعر افزود: برای آشنایی با نظر مخاطبان و این‌که در این آزمون خودم را محک زده باشم، تصمیم گرفتم شعرهایم را به دست چاپ بسپارم.

وی در پایان یادآور شد: این دفتر شعر توسط انتشارات برادری در دست چاپ است و تا پایان مهرماه سال جاري روانه بازار کتاب می‌شود. در حال حاضر نیز دومین مجموعه شعرم را برای چاپ آماده می‌کنم.

علی حیدری متولد 15 فروردین 1347 در مشهد و فارغ‌التحصیل رشته مدیریت بیمه و مدیریت دولتی در مقطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط