شنبه ۱۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۹
همنامان حضرت معصومه (س) عضو افتخاري كتابخانه‌هاي خراسان رضوي مي‌شوند

19 مهر همزمان با برپايي جشن سراسري ميلاد، افراد مزين به نام معصومه عضو رايگان كتابخانه‌هاي خراسان رضوي مي‌شوند.\

مديركل كتابخانه‌هاي خراسان رضوي در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) با اعلام اين خبر به برگزاري برنامه‌هاي ويژه سالروز ميلاد حضرت معصومه (س) از سوي اين اداره كل اشاره كرد و افزود: 17 تا 22 مهر ماه نمايشگاه كتاب‌هاي تخصصي با موضوع دختران در تمام كتابخانه‌هاي خراسان رضوي برگزار مي‌شود. در اين نمايشگاه امكان مطالعه آثار براي بازديدكنندگان فراهم است.

 نجمه خدادادي افزود: كتابداران كتابخانه‌هاي استان كتاب‌هاي تخصصي دختران را بر اساس رده سني به اعضاي نوجوان معرفي مي‌كنند. همچنين از 17 تا 77 مهر ماه جلسه‌هاي نقد و بررسي كتاب با مووضع دختران در كتابخانه‌هاي مركزي هر شهرستان برگزار مي‌شود.  

وي همچنين از تشكيل كارگروه ترويج فرهنگ مطالعه در فريمان خبر داد و گفت: با تصويب در سومين جلسه انجمن كتابخانه‌هاي عمومي فريمان به زودي كارگروه ترويج فرهنگ مطالعه با حضور كارشناسان خبره از دانشگاه‌ها، آموزش و پروش، اداره كل فرهنگ و  ارشاد اسلامي و حوزه علميه در اين شهرستان تشكيل مي‌شود‌. هدف از تشكيل اين كارگروه نهادينه‌كردن مطالعه در شهرستان فريمان است.

خدادادي خاطرنشان كرد:  فريمان از نظر تعداد كتابخانه رتبه پنجم استان خراسان رضوي را به خود اختصاص داده است. در يك سال اخير تعداد كتابخانه‌هاي اين شهرستان از دو باب به 6 مركز افزايش يافت.

وي همچنين گفت: فريمان از نظر جمعيت باسواد به ازاي هر كتابخانه رتبه دوم و از لحاظ تعداد كتاب نيز جايگاه هفتم را به خود اختصاص داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط