چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۵
تروريسم از نگاه روان‌شناسي، سياست و حقوق

پژوهشگر حوزه علوم سياسي از تدوين كتاب «درآمدي بر تروريسم‌پژوهي» خبر داد كه به رويكردها و تعاريف تروريسم از مناظر گوناگون مي‌پردازد و مي‌كوشد از سه سطح روان‌شناختي، سياسي و حقوقي اين مساله را بررسي كند و تعارف جامعي ارايه دهد._

دكتر عبدالمجيد مبلغي، نويسنده كتاب، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار كرد: در اين كتاب كه به تازگي از سوي مركز نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي منتشر شده است، تعاريف معتبري از تروريسم در مجامع متعدد بين‌المللي، مراكز متعدد ضدتروريسم و تصميم‌گيري در ارتباط با تروريسم عنوان شده‌اند. 

وي با اشاره به اين كه در اين كتاب سعي كرده است تحليلي جرم‌شناسانه بين هر تعريف ارايه دهد و نسبت ميان اين تعاريف را ارزيابي كند، بيان داشت: مضامين اين اثر در ارتباط با واقعيت بيروني تروريسم ارزيابي و سنجيده شده‌اند. در پايان كتاب نيز اصطلاح‌نامه تخصصي تروريسم جاي دارد.

دكتر مبلغي، پژوهشگران عرصه تروريسم و مطالعات حقوق تروريسم‌پژوهي و حقوق بين‌الملل را از مخاطبان اصلي اين كتاب برشمرد و عنوان داشت: اين اثر «ضرروت مطالعه تروريسم و نگاه‌هاي بين رشته‌اي» را در مقدمه بررسي مي‌كند و در ساختار فصول سه‌گانه خود به ترتيب «روان‌شناسي تروريسم»، «تروريسم و سياست» و «مطالعات حقوق تروريسم» را مي‌كاود و در پايان نيز خوانندگان را ذيل عنوان «ترمينولوژي تروريسم» با اصطلاح‌نامه تخصصي تروريسم آشنا مي‌كند.

كتاب «درآمدي بر تروريسم‌پژوهي» را مركز نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي هفته گذشته در شمارگان 1400 نسخه، قطع رقعي، 170 صفحه و بهاي 25000 ريال روانه بازار نشر كرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها