پنجشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۸
«جام بلور» به کتاب‌فروشی‌ها آمد

دیوان «جام بلور» سروده ایران نقیبی (افسون) توسط نشر افراز منتشر شد. این کلیات در قالب‌های غزل، مثنوی، ترجیع‌بند، دوبیتی و شعر نو سروده شده است./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، شعرهای این کلیات از نظر مضمونی، در هر قالب، به ترتیب موضوعات الهیات، عاشقانه‌ها، قسم‌نامه‌ها، ملی‌ میهنی‌ها، اجتماعی‌ها، در خلوت دل و تجلیل از مقام مادر را شامل می‌شود.

این کلیات در قالب‌های غزل، مثنوی، ترجیع‌بند، دوبیتی، شعر نو و تضمین‌هایی بر شعرهای شاعرانی چون مولانا، حافظ، سعدی و شهریار سروده شده است.

ابراهیم حقی‌ بستان‌آبادی مقدمه‌ای بر این دیوان نوشته و در آن به موضوعاتی چون «سیری بر ادبیات ایران و جایگاه آن»، «نظریات افلاطون و ارسطو درباره شعر» و «تاثیر ادبیات ایران بر روی ملت‌ها» پرداخته است.

این دیوان مقدمه دیگری به قلم فرشته کاظمی(سروش) دارد و وي در این مقدمه به تشریح ویژگی‌های سبک عراقی و مقایسه آن با سبک هندی پرداخته است.

نقیبی، شاعر این مجموعه نیز در پیشگفتار کتاب گذری بر شعر و چند و چون آن داشته و سخنان شاعرانی چون مهدی اخوان‌ثالث، فروغ فرخ‌زاد و نیما یوشیج را درباره شعر مطرح کرده است.

دیوان «جام بلور» سروده ایران نقیبی(افسون) در 480 صفحه، شمارگان 1000 نسخه و قیمت 10 هزار تومان توسط نشر افراز منتشر و راهی بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط