دوشنبه ۱۴ تیر ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۰
انتشار مجموعه شعر شاعران شهرستان

سیدضیاء‌الدین شفیعی از آغاز مراحل اداری انتشار هفت مجموعه شعر جدید با تمرکز بر نخستین دفتر شعرهای شاعران شهرستان توسط موسسه هنر و رسانه اردیبهشت خبر داد. همچنین این موسسه قصد دارد در ایام ماه رمضان سلسله نشست‌های «بیدل‌خوانی» برگزار کند.\

شفیعی، مدیر مسوول موسسه انتشارات هنر و رسانه اردیبهشت در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره عنوان‌ این مجموعه‌های شعر گفت: مجموعه غزل «به رنگ نارنجی» سروده سیامک بهرام‌پرور، سروده‌های کوتاه زهره قربانی در قالب‌های رباعی، دوبیتی، سپید و نیمایی در دفتری با عنوان «کفش‌هایم به ساحل نرسید» و «من گلاب آورده‌ام» دربرگیرنده مجموعه شعرهای آیینی غزل تاجبخش عنوان برخی از این دفترهای شعر هستند.

به گفته وی، «تا برسم خورشید رفته است» مجموعه‌ای از شعرهای کوتاه سپید و نیمایی معصومه اسماعیل‌لو، دفتر غزل‌های اسماعیل علیان با نام «بگذار بگذریم»، «یک چندم از من» مجموعه‌ای از غزل‌های مریم آریان و مجموعه غزل «چسبی به نام زخم» سروده سیداحمد حسینی عنوان دیگر مجموعه شعرهای در دست انتشار موسسه هنر و رسانه اردیبهشت هستند.

مدیر موسسه هنر و رسانه اردیبهشت با تاکید بر تمرکز این انتشارات برای چاپ نخستین دفتر شعرهای شاعران اظهار داشت: از سال گذشته بیشترین تمرکز را بر چاپ نخستین مجموعه شعر شاعران و به ویژه آن‌هایی که در شهرستان‌ها بوده‌اند داشته‌ایم.

وی یادآور شد: امسال نیز همین مسیر را ادامه می‌دهیم تا بتوانیم استعدادهای ناشناخته خارج از تهران را نیز شناسایی و آن‌ها را در چاپ مجموعه شعرهایشان کمک کنیم.

شفیعی در پایان افزود: تصمیم داریم در ماه رمضان سلسله نشست‌های «بیدل‌خوانی» را در موسسه هنر و رسانه اردیبهشت برگزار کنیم. در این نشست‌ها که به احتمال زیاد روزهای فرد برگزار می‌شود آثار بیدل و به ویژه‌ غزل‌های او بازخوانی و ابیات دشوارش شرح داده می‌شوند.

«بیدل‌‌خوانی» در این نشست‌ها را شفیعی بر عهده دارد و شرکت برای عموم علاقمندان در این جلسات آزاد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط