یکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۰
آشنايي با «بيومكانيك فنون كشتي»

كتاب «بيومكانيك فنون كشتي» اثر ناصر نور‌بخش كه به اهميت دانش بيومكانيك در ورزش كشتي و اثراتي كه نيرو‌هاي داخلي و خارجي بر بدن انسان دارند پرداخته است، از سوي انتشارات ورزش منتشر شد.\

به گزارش كتاب ايران(ايبنا)، اين كتاب بنا به ضرورت و نياز مبرم جامعه ورزش به ويژه كشتي و مركز علمي، دانشگاهي و پژوهشي كشور، براي نخستين بار با عنوان بيومكانيك فنون كشتي در كشور ايران نگارش و چاپ شده است.

مخاطب دراين كتاب با علم بيومكانيك در ورزش كشتي، هدف بيومكانيك كشتي، قوانين بيومكانيكي، حوزه‌هاي مطالعاتي بيومكانيك، اهميت دانش بيومكانيك در ورزش كشتي و اصول و مباني بيومكانيك آشنا مي‌شود.

اين كتاب به ذكر قابليت‌هاي بيومكانيكي مؤثر در ورزش كشتي پرداخته و هر يك را به طور مفصل توضيح داده است كه عبارتند از: تعادل، توازن و پايداري، سرعت، شتاب، قدرت، توان، نيرو، استقامت، انعطاف‌پذيري و چابكي.

مطلب ديگري كه نويسنده اين كتاب به طور كامل در فصل آخر به آن پرداخته، تجزيه و تحليل بيومكانيك مهارت‌هاي كشتي است. در صفحه نخست اين فصل، نمودار مهارت‌هاي ورزش كشتي به چشم مي‌خورد كه هر يك از مهارت‌هاي ورزش كشتي را به صورت مجزا نشان داده و مخاطب با نگاه نخست متوجه مي‌شود كه كدام فن مربوط به كدام مهارت است.

چاپ نخست كتاب«بيومكانيك فنون كشتي» اثر ناصر نوربخش در شمارگان 1000 نسخه، 312 صفحه و قيمت 68 هزار ريال از سوي انتشارات ورزش چاپ و روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط