دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۷
برقعی: «کتاب فصل» برترین حامی پدیدآورندگان آثار است

سیدحمیدرضا برقعی، شاعر و شایسته تقدیر در پنجمین دوره جایزه «کتاب فصل»، این جایزه را یکی از تاثیرگذارترین جایزه‌های ادبی در حمایت از پدیدآورندگان آثار می‌داند که توانسته است جایگاه خود را میان مولفان، شاعران و مترجمان بدست آورد و اعتماد این گروه را به خود جلب کند.\

برقعی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره ارزیابی‌اش از جایزه «کتاب فصل» گفت: آن‌چه در ارتباط با این جایزه اهمیت دارد آن است که برگزارکنندگان این جایزه پس از برگزاری و اعلام برگزیده‌ها کار را رها نکنند؛ چراکه یک برگزیده به ویژه برگزیدگان جوان نیازمند تشویق و حمایت در انتشار آثار بعدی خود هستند.

وی ادامه داد: تشویق معنوی در کنار تشویق مادی اثرگذار است و تداوم حمایت از برگزیدگان سبب دلگرمی آن‌ها در ادامه مسیر می‌شود. حتی این حمایت می‌تواند در برپایی جلسه نقد و بررسی کتاب و دعوت از صاحب‌نظران برای شرکت در این جلسه باشد.

این شاعر درباره داوری‌های جایزه «کتاب فصل» اظهار داشت: دقت داوری‌ها در هر جایزه‌ای به تیم اجرا‌کننده آن که توسط مسوولان برگزاری جایزه یا جشنواره انتخاب می‌شوند بستگی دارد. بی‌شک اگر زمان برای بررسی آثار کم باشد کیفیت کار کاهش می‌یابد.

وی افزود: تقسیم‌‌بندی و زمان‌بندی مناسب می‌تواند نظمی ویژه به این کار تیمی دهد تا آثار تمامی شرکت‌کنندگان به دقت بررسی شود و دلخوری در این زمینه ایجاد نشود.

برقعی در پایان از جایزه «کتاب فصل» به عنوان مقدمه‌ای برای جایزه «کتاب سال» یاد و تصریح کرد: مرحله‌بندی شدن ارزیابی آثار امری پسندیده است و پدیدآورندگان کتاب‌ها با آگاهی از مراحلی که باید طی کنند در جایزه‌ و یا جشنواره‌ای شرکت می‌کنند.

مجموعه شعر «طوفان واژه‌ها» سروده سیدحمیدرضا برقعی توسط انتشارات ابتکار دانش منتشر و در پنجمین دوره جایزه «کتاب فصل» به عنوان شایسته تقدیر معرفی شد. این اثر برگزیده جایزه «گام اول» و نامزد دریافت جایزه «کتاب سال» بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط