سه‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۰
نصر: «کتاب فصل» تشویقی دوچندان برای ادامه مسیر بود

فاطمه نصر، شاعر و برگزیده سومین دوره جایزه «کتاب فصل»، این جایزه و برگزیده شدن مجموعه شعرش را تشویقی دوچندان برای ادامه مسیر خواند که سبب شده است در کارهای بعدی‌اش با انگیزه‌ای بیشتر و جدی‌تر کار را دنبال کند.\

نصر در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) با تاکید بر این امر که نخستین مجموعه شعرش در جایزه «کتاب فصل» به عنوان برگزیده معرفی شده است گفت: برگزیده شدن نخستین مجموعه شعرم با عنوان «چله‌نشینی در اشک» تشویقی دوچندان برای ادامه کار من بود؛ چراکه به‌طور معمول شاعران معروف و مشهور در جوایز و جشنواره‌ها به عنوان برگزیده معرفی می‌شوند. برهمین اساس این انتخاب برای من بسیار ارزنده بود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر امکان شرکت در جلسات شعرخوانی و نشست‌های تخصصی شعر به دلیل دور از مرکز بودن برای من فراهم نبود. اما انتخاب شدن من در چنین جایزه‌ای انگیزه‌ام را برای کارهای بعدی در آینده افزایش داد.

«چله‌نشینی در اشک» توسط انتشارات «نوشته» در اصفهان منتشر و توسط ناشر نیز برای شرکت در جایزه «کتاب فصل» ارسال شده است.  
این شاعر اظهار داشت: با آگاهی و اطلاعی که من از نحوه برگزاری جایزه «کتاب فصل» دارم به ویژه در ارتباط با سومین دوره آن که مجموعه شعرم نیز در آن دوره برگزیده شد، به‌نظرم ضعفی در نحوه اجرای این جایزه وجود نداشت.

مجموعه شعر «چله‌نشینی در اشک» كانديداي جايزه «كتاب سال» در سال 1387 نیز بوده است.

نصر در پاسخ به این پرسش که آیا زمان داوری «کتاب فصل» در مقایسه با جایزه‌ای همچون «کتاب سال» باعث کاهش دقت داوری‌ها می‌شود توضیح داد: به‌نظرم سه ماه زمان برای داوری یک تعداد آثار که در هر فصل منتشر شده‌اند فرصت مناسبی است و داوران می‌توانند به‌دور از شتاب‌زدگی به بررسی آثار بپردازند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط