جمعه ۲۰ فروردین ۱۳۸۹ - ۰۸:۰۰
دفتر سیزدهم «سعدی‌شناسی» رونمایی می‌شود

رئیس مرکز سعدی‌شناسی شیراز از انتشار و ارائه سیزدهمین دفتر «سعدی‌شناسی» به مناسبت اول اردیبهشت روز بزرگداشت سعدی و نام‌گذاری سال ۱۳۸۹ به نام سال «غزل» در چارچوب دهه «سعدی‌شناسی» خبر داد. این مراسم بزرگداشت در آرامگاه سعدی و تالار حافظ مرکز سعدی‌شناسی برگزار می‌شود.\

کمالی سروستانی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره برخی از برنامه‌های مراسم بزرگداشت سعدی که توسط مرکز سعدی‌شناسی برگزار خواهد شد، گفت: به مناسبت اول اردیبهشت روز بزرگداشت سعدی سیزدهمین دفتر «سعدی‌شناسی» با آثاری از اصغر دادبه، سیروش شمیسا، احمدسمیعی گیلانی، فرح نیازکار، سعید حمیدیان، ابوالحسن قیصری و غلامحسین دینانی منتشر و ارئه خواهد شد.

وی در تشریح این کتاب اظهار داشت: دفتر سیزدهم «سعدی‌شناسی» بخشی با عنوان برگزیده مقالات منتخب «بوستان» شامل مقاله‌هایی از غلامحسین یوسفی، حبیب یغمایی و احمد رجایی دارد. همچنین «کتاب‌شناسی بوستان» و «مقاله‌شناسی» بخش ضمیمه این کتاب را تشکیل می‌دهد که به کوشش من و توسط انتشارات مرکز سعدی‌شناسی در اختیار علاقه‌مندان این حوزه قرار می‌گیرد.

کمالی سروستانی به برپایی مراسم بزرگداشت در روزهای 31 فروردین و اول اردیبهشت اشاره و تصریح کرد: این مراسم در آرامگاه سعدی و تالار حافظ مرکز سعدی‌شناسی برگزار می‌شود.

وی در پایان با تاکید بر نامگذاری سال 1389 به نام «غزل» در چارچوب دهه «سعدی‌شناسي» یادآور شد: حدود 12 سخنرانی پیرامون مسائل سعدی‌شناسی و غزل سعدی از سوی سعدی‌شناسان برای این مراسم در نظر گرفته شده است. همچنین مراسم جنبی نیز در این دو روز برگزار خواهد شد که هنوز نهایی نشده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط