شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۵:۵۱
شاعر طنزپرداز دبير جايزه ادبي تهران شد

اسماعيل اميني شاعر طنزپرداز كشورمان طي حكمي از سوي فاضل نظري مدير حوزه هنري استان تهران به سمت دبيري جايزه ادبي تهران برگزيده شد.

عباس يكرنگي مدير مركز آفرينش‌هاي ادبي حوزه هنري استان تهران با اعلام اين خبر به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) گفت: در حكمي كه از سوي فاضل نظري به اين منظور ابلاغ شده است، با اشاره به سوابق درخشان اسماعيل اميني در عرصه ادبيات اظهار اميدواري شده است كه تجربيات وي در اين حوزه بتواند به كشف، پرورش و نماياندن استعدادهاي درخشان ادبي جوان در زمينه شعر و داستان بي انجامد.

از كتاب‌هاي اميني در حوزه پژوهش ادبي مي‌توان به «خندمين‌تر افسانه» اشاره كرد كه در سال 1385 در 135 صفحه منتشر شد. اميني در اين كتاب به بررسي نمودهاي طنز در مثنوي معنوي مولانا جلال‌الدين بلخي پرداخته است.
 
«کابوس‌نامه»، «لطفا کاری به کار شعر نداشته باشید!»، «حكايت‌ آن‌ چهار نفر»، «اگر دلال‌ شدی‌!»، «مراقب روغن‌های ریخته باش»، «اگر مقامات شدی!»، «گفتن و نگفتن»، «برخی شعرها فقط خارند»، «تنها عشق»، «آدم چطوری ترانه‌سرا می‌شود؟!» و «غزل گرگ بیمار» نيز نام تعدادي از مقالات پژوهشي و مطالب طنز اميني است كه در سال‌هاي گذشته در نشريات ادبي مختلف منتشر شده‌اند.

اميني در تماس خبرنگار ايبنا با او به منظور گفت و گو در اين‌باره، از اظهار نظر خودداري و صحبت درباره اين جايزه را موكول به اطلاع بيشتر پس از گفت و گو با فاضل نظري كرد.پيش از اين دبير پيشين اين جايزه ادبي "علي محمد مودب" بود.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها