سه‌شنبه ۴ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۱۷
دهمین نشست «شعرخوانی» برگزار می‌شود

دهمین نشست «شعرخوانی» از سلسله نشست‌های سرای اهل قلم عصر امروز(4 اسفند) در سرای اهل قلم با حضور شاعران جوان و علاقه‌مندان حوزه شعر برگزار می‌شود. ایجاد تشکلی برای توزیع مجموعه شعرهای شاعران و برپایی جلسات نقد در این جلسه بررسی می‌شود.\

مژگان عباسلو، دبیر نشست‌های «شعرخوانی» سرای اهل قلم در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره این نشست گفت: در نشست «شعرخوانی» این هفته پیشنهاد برگزاری جلسه نقد کتاب شعر شاعران شرکت‌کننده در نشست‌ها بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: در جلسه گذشته پیشنهادی مبنی بر برگزاری جلسه نقد کتاب شعر در آخرین سه‌شنبه هر ماه براساس سال انتشار کتاب و یا به ترتیب حروف الفبایی عنوان کتاب‌ها ارائه شد. 

عباسلو درباره بررسی تشکیل تشکلی برای توزیع کتاب شاعران توضیح داد: بررسی پیشنهاد ایجاد یک تشکل یا NGO برای حل مشکل توزیع مجموعه شعر شاعران بخش دیگر نشست امروز را به خود اختصاص می‌دهد.

وی در توضیح مشکل شاعران برای توزیع کتاب‌های خود اظهار داشت: به عنوان مثال ناشر من نیمی از کتاب مرا توزیع می‌کند اما توزیع بخش دیگر کتاب‌ها بر عهده خودم است. شاعر نمی‌تواند به‌طور مستقل به کتابفروشی‌ها یا نهادها برای توزیع کتابش مراجعه کند.

دبیر نشست «شعرخوانی» تاکید کرد: پیشنهاد ایجاد چنین تشکلی برای شاعرانی که به‌طور مستقل کتاب‌های خود را منتشر می‌کنند مطرح شده است تا شاید بتوانند نقش موثری در توزیع کتاب داشته باشند و حتی در نمایشگاه کتاب غرفه‌ای را به عرضه آثار شاعران جوان اختصاص دهند.

مهدی فرجی، حامد عسگری، علی عباس‌نژاد، فرهاد صفریان، امیر مرزبان، فریبا یوسفی، علی مظفر، کوروش آقامجیدی، محسن حیدری، لیلا صالحی، بهار حق‌شناس و آیه مرادی از جمله افرادی هستند که تاکنون در این نشست‌ها حضور یافته‌اند.

موضوع جلسه‌های شعرخوانی آزاد است و با هدف ایجاد فضایی برای ارائه سروده‌های شاعران جوان برگزار می‌شود.

دهمین نشست‌ از سلسله نشست‌های «شعرخوانی» عصر امروز(4 اسفند) از ساعت 16 و 30 دقیقه تا 18 و 30 دقیقه در محل سرای اهل قلم واقع در خیابان انقلاب، خیابان برادران مظفر جنوبی، کوچه خواجه‌ نصیر، شماره 2 برگزار می‌شود. شرکت در این نشست برای عموم آزاد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط