دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۸۸ - ۱۳:۵۱
«مهماني با كلاغ‌ها» به راه مي‌افتد

مجموعه داستان تازه زهرا پورقربان با نام «مهماني با كلاغ‌ها» هفته آينده روانه بازار مي‌شود. به گفته نويسنده، موضوعات اجتماعي و خانوادگي و نگاهي به حاشيه‌هايي از جنگ، دستمايه‌هاي اصلي او در نگارش داستان‌هاي اين كتابند.\

 به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، پورقربان درباره موضوعات مجموعه داستان «مهماني با كلاغ‌ها» توضيح داد: در 5 داستان اين مجموعه بيشترين دغدغه‌ام را به بيان موقعيت اجتماعي و خانوادگي زنان در سال‌هاي دهه‌ 40 معطوف داشتم.
 
وي افزود: به اعتقاد من موقعيت زنان در خانواده از دهه‌هاي 30 و 40 تا به امروز بسيار تغيير كرده كه بازنگري در آن براي من از اهميت ويژه‌اي برخوردار بود.
 
اين داستان‌نويس درباره محوريت داستان‌هاي ديگر اين كتاب گفت: دو  داستان اين مجموعه نيز به گونه‌اي به موضوعات حاشيه جنگ اختصاص دارد كه در يكي از آن‌ها، راوي يك پاي مصنوعي است. 

نويسنده «تنور» همچنين توضيح داد: چند داستان ديگر نيز موضوعاتي اجتماعي دارند كه يكي از آن‌ها در مرز ميان خيال و واقعيت اتفاق مي‌افتد و يكي از آن‌ها از زبان كودكي در كانون اصلاح و تربيت روايت مي‌شود.
 
«كنار خاك خيس»، «چيزي نداريم تا غروب»، «شاه دزد» و «سه رنگ»، نام چند داستان اين كتابند.

 «مهماني با كلاغ‌ها» توسط نشر افراز منتشر مي‌شود.

زهرا پورقربان، نويسندگي را به طور جدي از سال 75 آغاز كرد. 

«عشق و زندگي» اولين داستان بلند پورقربان است كه توسط انتشارات تكامل به چاپ رسيده است. 

مجموعه داستان «شهرسنگي»(انتشارات گل آذين، سال 84)، رمان «تنور»(انتشارات تكا، سال 87) و رمان «با شما رودربايستي ندارم»( نشر افراز، سال ‌87) از آثار منتشر شده پورقربان در زمينه داستان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها