یکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۸
«باغ بي‌برگي»، به ياد اخوان برگزار شد

همايش «باغ بي‌برگي»، يادواره‌ مهدي اخوان ثالث، در فرهنگسراي «ورشو» برگزار، و ياد اين شاعر ايراني پاس داشته شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، آيين بزرگداشت مهدي اخوان ثالث، عصر روز شنبه (23 آبان) در تالار ورشو فرهنگسراي ورشو برگزار و ياد اين شاعر ايراني پاس داشته شد.

پخش گفت‌و‌گويي با شهرام ناظري درباره‌ اخوان ثالث، از برنامه‌هاي اين همايش بود. همچنین نمايشي با نام «پيامم را به شاه برسان‌» درباره‌ اخوان ثالث و با هنرمندي فرزين طاهري به نمايش درآمد. اين نمايش در هفتمين جشنواره تئاتر دانشگاهي فجر، نمايش برگزيده تماشاگران بوده است. گروه موسيقي «پرهون» نيز به اجراي موسيقي سنتي پرداخت. 

مهدي اخوان ثالث، چكامه‌سرا و موسيقي‌پژوه ايراني است كه سال 1307 خورشيدي در مشهد زاده شد. تخلص وي در سروده‌هايش «م. اميد» بود. اخوان ثالث در شعر کلاسيک ايران توانمند بود. وي به شعر نو گراييد و آثاري دلپذير در هر دو گونه به جاي نهاده ‌است.

نخستين مجموعه شعرش به نام «ارغنون» در سال 1330 منتشر و قدرت و چيره‌دستي وي در انواع شعر کلاسيک آشکار شد. «ارغنون» که نمونه اشعار عاشقانه و مسايل اجتماعي بود در حقيقت کارنامه سال‌هاي اوليه اقامت وي در حوزه ادبي تهران به‌شمار مي‌رود.

«زمستان»، «آخر شاهنامه»، «از اين اوستا»، «منظومه شکار»، «پاييز در زندان»، «عاشقانه‌ها و کبود»، «بهترين اميد در حياط کوچک پاييز در زندان»، «دوزخ اما سرد»، «ترا اي کهن بوم و بر دوست دارم»، نمونه‌اي از كتاب‌هاي شعر اين سراينده‌ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط