دوشنبه ۲۷ مهر ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۰
حمايت از كتاب‌هاي علمي، وظيفه متوليان ورزش است

يك مترجم كتاب‌هاي ورزشي، با اظهار اين كه بهتر است آكادمي ملي المپيك و پارالمپيك در كنار برگزاري كنفرانس‌هاي علمي، از كتاب‌هاي علمي ورزشي نيز حمايت كند، گفت: حمايت از كتاب‌هاي علمي وظيفه متوليان ورزش كشور است تا روش‌هاي علمي در زمان مناسب خودشان استفاده شوند.\

بهزاد نوشادي، مترجم و عضو انجمن قدرت و بدنسازي آمريكا و انگلستان، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، درباره حمايت از كتاب‌هاي ورزشي، گفت: آكادمي ملي المپيك به عنوان نهاد متولي ورزش در كشور بايد حمايت از كتاب‌هاي علمي حوزه ورزش و نويسندگان، مترجمان و ناشران ورزشي را به خوبي انجام دهد.

وي افزود: اگر به‌طور مثال خانه كتاب به عنوان يك نهاد فرهنگي، كتاب‌هاي ناشران و نويسندگان حتي در حوزه ورزش را خريداري مي‌كند، از آكادمي ملي المپيك نيز انتظار مي‌رود در كنار برگزاري كنگره‌هاي علمي، كتاب‌هاي علمي حوزه ورزش را براي استفاده مربيان ورزشي در حوزه قهرماني خريداري كند و در اختيار آنها قرار دهد تا آنها بتوانند از شيوه‌هاي علمي روز دنيا در حوزه‌هاي گوناگون ورزشي استفاده كنند.

وي عنوان كرد: با توجه به اين كه كارشناسان و مسوولان آكادمي ملي المپيك، در مراسم اختتاميه «دانش‌پذيري ورزشي» عنوان كردند راهكار موفقيت در ورزش، پرورش نيروهاي انساني با كيفيت علمي مناسب است، لذا بايد كتاب‌هاي علمي روز را در اختيار مربيان ورزشي قرار دهند. كارايي كتاب‌هاي علمي زماني است كه آن علم تازگي دارد، زيرا ممكن است در گذر زمان كارايي خود را از دست بدهند. بايد توجه داشت علم، روز به روز پيشرفت مي‌كند.

نوشادي افزود: در آكادمي ملي المپيك بايد گروه‌هاي كارشناسي تشكيل شوند تا از كتاب‌هاي علمي در اين حوزه حمايت كنند. براي كسب مقام و مدال به استفاده از مطالب و شيوه‌هاي نوين علمي نياز داريم. با قرار دادن اين اطلاعات در دسترس مربيان تيم‌هاي ملي و باشگاهي، نتيجه مطلوب را كسب خواهيم كرد.

وي با اشاره به اين كه برخي از كتاب‌ها براي تدريس در دانشگاه طراحي نشده‌اند و تنها ويژه مربيان نوشته شده‌اند، عنوان كرد: كتاب‌هايي كه مسيرهاي قهرماني و شيوه پرورش ورزشكاران توانمند را براي مربيان ورزشي تشريح مي‌كنند، بايد از سوي سازمان‌هاي مسوول در اختيار مربيان قرار داده شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط