چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۸ - ۰۹:۰۰
روايتي از مسجد الاقصی در بستر زمان

تبييني تحلیل‌گونه از تاریخچه پیدایش قدس، مسجد الاقصی و اشغال این مکان مقدس توسط رژیم غاصب صهیونیستی در کتاب «مسجد الاقصی در تاریخ» از سوي دارالانشاء شورای اخوت اسلامی افغانستان منتشر شد./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، این کتاب كه در 10 فصل تدوين شده است، در فصل نخست مروری کوتاه بر تاریخچه قدس دارد، سپس سیر تحولات بیت المقدس را در طول تاریخ به مخاطبان ارايه می‌کند که در ادامه با بيان احادیث و مسنداتی مبنی بر چرایی تقدس حرم شرف و مسجد الاقصی و حرم شریف همراه مي‌شود.

نوشتار حاضر در ادامه به ارايه تاریخچه‌ای از تجاوزات رژیم اشغالگر قدس به مسجد الاقصی می‌پردازد که شرح وقایعی نظير به آتش کشیدن این مسجد در سال 1969، تلاش برای انفجار بخشی از این مسجد در سال‌های 1980 و 1983 میلادی، تیراندازی به نمازگزاران مسلمان مسجد الاقصی در سال‌های 1982 و 1990و حفاری‌های انجام گرفته در این مسجد، از جمله اين حوادث‌اند. 

کتاب «مسجد الاقصی در تاریخ» به معرفی اساسنامه و پروتکل بیست و چهارگانه صهیون اختصاص دارد و مضامین موجود در آن را به طور کامل تشریح می‌کند. فصل بعدی این کتاب نیز در ادامه به تشریح مواضع تاریخی حضرت امام خمینی(ره) درباره مساله فلسطین پرداخته و متن پیام‌های صادر شده از سوی ایشان درباره روز جهانی قدس نیز به همراه آن است. 

مراسم روز جهانی قدس از سه سال پیش تاکنون درشهرهای بزرگ کشور افغانستان با برگزاری مراسمی نظير همایش، گردهمایی و خطبه‌های نماز جمعه برگزار مي‌شود. 

كتاب «مسجد الاقصی در تاریخ» از سوي دارالانشاء شورای اخوت اسلامی افغانستان در شمارگان 1000 نسخه منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط