یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۸
بیش از ۲ هزار اثر به دبیرخانه شعر رضوی ارسال شده است

کرمان- دبیر تخصصی بیست و نهمین جشنواره شعر فارسی رضوی، با اشاره به پایان مهلت ارسال آثار و آغاز روند داوری جشنواره شعر رضوی گفت: بیش از ۲ هزار اثر به دبیرخانه شعر فارسی رضوی در کرمان ارسال شده است.

سید محمد جواد شرافت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمان، اظهار کرد: تا ۲۵ فروردین که آخرین مهلت ارسال اثر بود بیش از ۲ هزار اثر به دبیرخانه کرمان ارسال شده بود برخی از آثار نیز در سامانه بارگزاری شده بودند.

وی افزود: بلافاصله پس از اتمام مهلت ارسال آثار، داوری آغاز شد و در غربالگری اول تعداد اثر ها به ۷۰۰ اثر رسید و در غربالگری و بررسی دوم به مجموع ۲۰۰ اثر رسیدیم.

به گفته وی، آثار در سه بخش کلاسیک، نو و ترانه تقسیم بندی شدند و به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

شرافت خاطرنشان کرد: داوران از بین ۲۰۰ اثرآنها را بررسی می کنند، تا پایان جشنواره و اختتامیه اسامی داوران اعلام نمی شوند اما داوران از بهترین های کشور هستند همچنین از شهر های کرمان، تهران و مشهد انتخاب شدند.

به گزارش ایبنا، نتایج داوری و معرفی برگزیدگان همزمان با مراسم اختتامیه جشنواره اردیبهشت ماه در شهر کرمان اعلام خواهد شد.

جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان فارسی با هدف اشاعه، ترویج و انتشار فرهنگ منور رضوی، گسترش و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل بیت (ع)، تجلیل و قدردانی از تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها