چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۰
جشنواره «طعم کتاب با عشایر» در لرستان برگزار می‌شود

لرستان - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان از برگزاری جشنواره «طعم کتاب با عشایر» در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خرم‌آباد، سیدسجاد راستخانه، در دیدار با سرهنگ مجید بیرانوند فرمانده بسیج ناحیه عشایری لرستان درباره برگزاری جشنواره «طعم کتاب با عشایر» در استان دیدار و گفتگو کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان لرستان در این دیدار با اشاره به تحقق وعده صادق جمهوری اسلامی ایران مبنی بر تنبیه متجاوز، گفت: به نمایندگی از جامعه کتاب و کتابخوانی استان لرستان، ضمن قدردانی از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای دفاع مشروع در برابر جنایات رژیم خبیث صهیونیستی، با غرور و افتخار این سیلی و پاسخ سنگین و پشیمان‌کننده و این پیروزی مقتدرانه را به ملت قدرشناس و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تبریک می‌گوییم.

راستخانه در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: در راستای اجرای عدالت اجتماعی و بهره‌مندی اقشار مختلف جامعه از امکانات و تسهیل دسترسی عموم مردم به کتاب و کتابخانه، با مساعدت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، جشنواره «طعم کتاب با عشایر» در استان با همکاری بخش‌های مختلف فرهنگی برگزار خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان با اشاره به اینکه این استان یکی از استان‌هایی است که جمعیت قابل توجه‌ای از عشایر در فصول گرم سال در این استان مستقر هستند، افزود: در این راستا خدمت‌رسانی فرهنگی به این قشر ولایت‌مدار یکی از اولویت‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان است.

وی با بیان اینکه کلید جشنواره «طعم کتاب با عشایر» در استان لرستان اواخر فصل بهار زده خواهد شد، افزود: جشنواره دارای بخش‌های مختلفی است که در این‌باره نیازمند مساعدت سایر دستگاه های اجرایی مرتبط در استان هستیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان افزود: جزئیات جشنواره «طعم کتاب با عشایر» استان لرستان در آینده نزدیک به صورت کامل به اطلاع عموم خواهد رسید.

در ادامه این دیدار فرمانده بسیج ناحیه عشایری استان گفت: از مهمترین و اثرگذارترین اقدامات امام خمینی (ره) تأسیس بسیج بود، قوام، تثبیت نظام ما و صدور نظام ما به سرتاسر دنیا از این تفکر بسیجی نشأت می‌گیرد.

سرهنگ مجید بیرانوند ادامه داد: بعد از عنایات حق تعالی و رهبری حکیمانه رهبر انقلاب این تفکر بسیج بوده که این نظام را در برابر همه آفات، بلایا و توطئه ها مستحکم نگه داشته است.

وی خدمت‌رسانی به عشایر را یکی از وظایف بسیج ناحیه عشایری دانسته و افزود: برگزاری جشنواره «طعم کتاب با عشایر» در استان بسیار کار پسندیده و درخور تحسینی است و در این‌باره آماده هرگونه همکاری با مجموعه کتابخانه‌های عمومی هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها