دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۶
نخستین سالن مطالعاتی مازندران در ساری افتتاح شد

مازندران- نخستین سالن مطالعاتی مازندران با عنوان «نخبگان فردا» راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ساری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران پیش از ظهر دوشنبه در مراسم افتتاح نخستین سالن مطالعاتی مازندران با عنوان «نخبگان فردا» گفت: این روزها به دلیل محقق شدن وعده صادق، روزهای خوشحالی مردم است و در چنین ایامی که باعث مسرت مردم ایران شده نخستین سالن مطالعاتی را افتتاح می‌کنیم.

سکینه خاتون مهدیان‌پور اظهار کرد: این سالن مطالعاتی با دریافت مجوزهای لازم از سوی اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران، فعالیت خود را آغاز می‌کند.

وی افزود: ۱۵۸ سالن این چنینی در سراسر کشور در حال فعالیت است، سالن‌های مطالعاتی که سبب آسایش و آرامش خانواده‌ها را فراهم می‌آورد.

این مسئول با اشاره به اینکه در مازندران سالن‌های مطالعاتی دیگری هم در حال فعالیت هستند اما از ۲ سال قبل تاکنون، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، این مجوز را صادر می‌کند، گفت: در حال حاضر ۱۷ پروژه برای سالن‌های مطالعاتی با مجوز نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور داریم که در مرحله دریافت مجوز هستند و پنج پروژه در مراحل آخر دریافت مجوز قرار دارند.

مهدیان‌پور با بیان اینکه ۱۲۳ کتابخانه در استان داریم که از سالن مطالعه برخوردار هستند اما جوابگوی نیاز استان نیست، تصریح کرد: بر اساس آمایش سرزمینی باید بر مبنای نیاز استان، تعداد کتابخانه‌ها افزایش یابد.

وی عنوان کرد: ایجاد سالن‌های مطالعه، مسیری است که با تدبیر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، اجرایی شده و با راه‌اندازی آن در تلاش هستیم محلی امن و آرام برای دانش‌آموزان ایجاد کنیم تا به مطالعه بپردازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها