جمعه ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۲
افزایش ۱۷ درصدی اهدای کتاب طی سال ۱۴۰۲ در ایلام

ایلام- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، از افزایش ۱۷ درصدی توزیع و اهدای کتاب در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته در استان خبر داد.

علی هوشمند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، گفت: سال ۱۴۰۲ بیش از ۴۱ هزار جلد کتاب در موضوعات مختلف دینی و مذهبی، ادبیات فارسی، آثار مؤلفان و ناشران بومی، هنری، ورزشی، سیاسی، پژوهشی، ایلام‌شناسی، جغرافیای استان ایلام، ادبیات دفاع مقدس و پایداری، کودک و نوجوان، روان‌شناسی، تخصصی و… برای جوامع هدف بزرگسال، کودک و نوجوان اهدا و توزیع شده است.

وی افزود: تمام کتاب‌ها با برنامه‌ریزی دقیق و حساب‌شده و شناسایی جوامع هدف در میان مراکز آموزشی و فرهنگی و سایر جوامع هدف به صورت رایگان توزیع شده است.

هوشمند ادامه داد: سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۵ هزار جلد کتاب توسط اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سطح استان توزیع و اهدا شد که در مقایسه با آمار اهدای کتاب‌های اهدایی و توزیع شده در سال ۱۴۰۲ به تعداد ۴۱ هزار جلد، بیش از ۱۷ درصد رشد داشته است.

هوشمند ادامه داد: در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با شناسایی جوامع هدف شامل مساجد، حسینیه‌ها، مدارس روستایی و عشایری، مراکز و موسسات فرهنگی هنری، کانون‌های مساجد، کتابخانه‌های روستایی، مراکز اداری، نظامی، انتظامی، مرزبانی، دفاتر تسهیلگری، مروجان کتاب و کتابخوانی، و… به صورت هدفمند و برنامه‌ریزی شده کتاب توزیع و اهدا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ضمن تقدیر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارسال کتاب به استان‌ها افزود: کتاب‌های دریافتی از وزارت، اقدامی شایسته در راستای تقویت منابع توزیعی کتاب در سطح جامعه است که بعد از آماده‌سازی و شناسایی جوامع هدف، با برنامه‌ریزی و نظارت این اداره‌کل، در اختیار مخاطبان قرار داده می‌شود.

وی ادامه داد: در استان ایلام ۴۳ ناشر در حوزه‌های تخصصی چاپ و نشر کتاب فعالیت دارند و در طول سال ده‌ها عنوان کتاب در قالب‌های مختلف برای جوامع هدف چاپ و منتشر می‌کنند.

وی در پایان از تلاش‌های تاثیرگذار و ارزنده خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در انعکاس و انتشار اخبار حوزه تخصصی کتاب تقدیر کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها