دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۹
اولین جلسه انجمن شعر و ادب قطب تربت‌حیدریه برگزار شد

خراسان‌رضوی - اولین جلسه انجمن شعر و ادب قطب شهرستان تربت‌حیدریه در سال ۱۴۰۳ با حضور جمعی از شاعران و ادب‌دوستان برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، اولین جلسه انجمن شعر و ادب قطب شهرستان تربت‌حیدریه در سال ۱۴۰۳، با حضور شاهین رهنما، شاعر خوش‌نام گیلانی و جمعی از شاعران و ادب‌دوستان شهرستان تربت‌حیدریه در فضای بهاری بوم‌گردی «تهمینه» برگزار شد.

در ابتدای این نشست فرهنگی احمد نجف‌زاده، استاد پیشکسوت انجمن شعر و ادب قطب تربت‌حیدریه باغزلی از حافظ از هنردوستان این شهرستان پذیرایی کرد و پس از آن شاعران بهاریه‌های مختلفی را در وصف بهار و موضوعات آزاد قرائت کردند.

در ادامه سیدعلی موسوی، شاعر سرشناس شعر کودک در خصوص ردپای بهار در شعر شاعران پارسی سخنانی را ایراد کرد.

در پایان سید جعفر علمداران، پژوهشگر، دکترای ادبیات حماسی و استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه دولتی تربت‌حیدریه ضمن تبریک سال نو و خوش آمدگویی به حاضران و میهمان ویژه انجمن و با توجه به تقارن نوروز باستانی و ماه رمضان، غزلی از شاطر عباس صبوحی را برای حاضران قرائت کرد.

روزه دارم من و افطارم از آن لعل لب است
آری! افطار رطب در رمضان مستحب است
وز ماه رمضان، زلف میفشان که فقیه
بخورد روزهٔ خود را به گمانش که شب است

به گزارش ایبنا؛ انجمن شعر و ادب قطب شهرستان تربت‌حیدریه که بیش از نیم‌قرن از آغاز فعالیت آن می‌گذرد هر هفته با حضور جمعی از شاعران پیشکسوت و جوان در این شهرستان برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها