دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۱
۴ عنوان کتاب جدید انتشارات پویش حکمت رونمایی شد

گلستان- در پنجمین روز از هشتمین نمایشگاه قرآن و عترت استان گلستان، از چهار عنوان کتاب تازه منتشر شده انتشارات پویش حکمت رونمایی به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گرگان، شامگاه یکشنبه و در پنجمین روز برپایی هشتمین نمایشگاه قرآن و عترت استان گلستان، از کتاب‌های روشنای چشم، خوش‌تر از هم‌زبانی، حافظانه‌ها و زیارت عاشورا و نکته‌ها، به عنوان چهار عنوان کتاب تازه منتشر شده انتشارات پویش حکمت در حضور جمعی از مسئولان و فعالان قرآنی و اهالی فرهنگ و هنر و عموم مردم رونمایی شد.

این ۴ عنوان کتاب همگی به همت و قلم غلامعلی زارع قلمی شده است (فاطمه احمدی نویسنده همکار در کتاب زیارت عاشورا و نکته‌ها) و هر یک به شمارگان ۵۰۰ نسخه و در قطع پالتویی، از سوی انتشارات پویش حکمت روانه بازار نشر شده اند.

در حاشیه این رویداد، عباس عبداللهی‌فر مدیر انتشارات پویش حکمت درباره آثار تازه منتشر شده گفت: کتاب «روشنای چشم» درباره مسجد و نماز جماعت در دانشگاه است که در ۸۰ صفحه و ۵ فصل قلمی شده و علل اهمیت نماز جماعت و بهترین شیوه ادای نماز جماعت در آن از سوی مولف تبیین و تدوین شده است.

وی افزود: یکی از مضامین متون ادبی، موضوع «ارحام و خویشاوندان» است که با تأثر از معارف الهی، معیار همدلی را خوشتر از دیگر معیارها در خویشی و خویشاوندی دانسته اند که این موضوع محور کتاب «خوش‌تر از هم زبانی» است که در یکصد صفحه و ۴ فصل قلمی شده است.

عبداللهی‌فر ادامه داد: مخاطبان همچنین در این کتاب درباره تقدم پیوندهای مکتبی بر پیوندهای نسبی مواجه خواهند شد که مؤلف عنوان داشته که در تعالیم تعالی بخش اسلامی پیوندهای مکتبی بر دیگر پیوندها در روابط انسانی تقدم می‌یابند.

وی افزود: کتاب «حافظانه‌ها» نیز که در ۱۰۴ صفحه به نگارش در آمده حاصل گذری بر ابیاتی از لسان الغیب شیرازی و نظری اجمالی به مفاهیم ابیاتش است. همچنین کوششی برای آگاهی از رموزی که حافظ از معمای وجود در پرده‌های شعر خویش سروده است.

اشعار حافظ اگر چه کهن است اما کهنه نیست و همیشه برای زنده دلانی که به عرصه‌های عالی‌تر حیات می‌اندیشند تازگی دارد.

مدیر انتشارات پویش حکمت در پایان گفت: کتاب زیارت عاشورا و نکته‌ها که به قلم مشترک غلامعلی زارع و فاطمه احمدی در ۱۲۸ صفحه منتشر شده درباره هر بخش از این زیارت‌نامه است که مولفان سطر به سطر، نکته‎‌هایی را درباره آن قلمی کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها