یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۶
«همیشه پشتیبان» تاریخ واقعی انقلاب اسلامی و اهواز را به تصویر می‌کشد

خوزستان _نویسنده کتاب «همیشه پشتیبان» در پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت گفت خوزستان گفت: محتوای کتاب همیشه پشتیبان تاریخ واقعی انقلاب اسلامی وتاریخ انقلاب اهواز را به مخاطب معرفی می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، علی هاجری شامگاه شنبه در نشست نقد و معرفی کتاب همیشه پشتیبان در پانزدهمین نمایشگاه قرآن وعترت خوزستان، با بیان اینکه حاج حسین سراجان شخصیت اصلی این داستان است، اظهارکرد: حاج حسین سراجان در سال ۱۳۰۳ در اوج حکومت شاهنشاهی به دنیا آمد و وتحصیلات خود را تا کلاس چهارم به پایان رساند و پس از آن به سوی بازار وشغل بازاریابی رهسپارشد.

هاجری با بیان اینکه در زمان گذشته جامعه سه ضلع داشت، افزود: ضلع اول جامعه، بازار بود که بازاری‌ها نقش اساسی در انقلاب داشتند و دیگر اضلاع جامعه، مساجد و دانشگاه بود. که حاج حسین جز ۱۰ نفر اول انقلاب بود.

هاجری در خصوص تاریخ شفاهی شهر اهواز گفت: از سال ۹۵ با وجود نبود امکانات و منابع شروع به جمع‌آوری تاریخ شفاهی کردیم که خوشبختانه با تلاش فراوان و۴۰ ساعت مصاحبه توانستیم خاطرات حاج سراجان را به صورت کتاب چاپ کنیم.

این نویسنده خوزستانی تصریح کرد: حاج حسین سراجان پای کار انقلاب تا آخرین لحظه عمرش باقی ماند و پس انتظار می‌رود که ماهم از چنین انسان نمونه‌ای الگو برداری کنیم و پای کار انقلاب واسلام خود بمانیم.

وی درخصوص کتاب همیشه پشتیبان عنوان کرد: محتوای این کتاب شامل سه وجه است که قسمت اول شامل شخصیت شناسی حاج حسین سراجان وجه دوم تاریخ واقعی انقلاب اسلامی و درقسمت آخر که مهم‌ترین و زیباترین قسمت آن است به بیان تاریخ انقلاب شهر اهواز برای اولین بار اشاره شده است.

مدیرکتابفروشی کتابشهر ایران در این نشست با اشاره به اینکه در زمان انقلاب اسلامی همه هنرمندان از وضعیت انقلاب ناامید شدند، عنوان کرد: با وجود همه مشکلات در زمان حکومت پهلوی امام خمینی (ره) حکومت اسلام ناب را معرفی کردند و جوانان بازاری و مسجدی به دنبال این حکومت ناب آمدند و نیروی ثابت انقلاب شدند که حاج حسین سراجان نیز ازجمله آن نیروها بود.

وی افزود: حاج حسین در زمان جنگ حال و هوای مرز دارها را درک می‌کرد و قصه‌ها وداستان‌ها را که برای رزمندگان روایت می‌کردند. و تسلی خاطرشان درآن زمان سخت بود.

حمیدرضا بهوندی محقق کتاب پشتیبان عنوان کرد: از جمله نکته مهم و جالب توجه این بود که حاج حسین سراجان با توجه به سن بالا، اما منطق ذهنی، محاسباتی وطرز رفتارش با تمام همسن های خودش فرق می‌کرد.

وی با اشاره به دیگر ویژگی‌های اخلاقی حاج سراجان گفت: حاج آقا تمامی کارهای خود را بدون خستگی و با برنامه انجام می‌داد و گذر زمان روی ایشان تاثیر نداشت. اجتماعی و دغدغه‌مند بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها