پنجشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۴
رمان نوجوان «یک تکّه زمین کوچک» به چاپ پنجم رسید/ اثری درباره نوجوانان فلسطینی و آرزوهایشان

رمان نوجوان «یک تکّه زمین کوچک» به قلم الیزابت لِرد با ترجمه پروین علی‌پور به کوشش نشر افق به چاپ پنجم رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «در زندگی‌ام می‌خواهم چی بشوم؟ بهترین فوتبالیست دنیا، پسری خیلی باحال، خوش‌تیپ و قدبلندتر از برادرم جمال، بزرگ‌ترین طراح بازی‌های رایانه‌ای و مخترع اسیدی خیلی قوی که فولاد تانک‌های اسرائیلی را آب کند!». «یک تکه زمین کوچک» داستان زندگی در سایه ترس و ستمی هرروزه است؛ داستانی متفاوت درباره جنگ و صلح از نگاه یک نوجوان فلسطینی.

کریم یک نوجوان فلسطینی است با آرزوهای بسیار؛ او دلش می‌خواهد به تمام آرزوهایش برسد، هرچند که زندگی روی خوش را از مردم سرزمین او پنهان کرده و او می‌داند که راه سختی برای رسیدن به اهدافش در پیش دارد.

درست است که مردم فلسطین در سایه سنگین ظلم رژیم صهیونیستی و مشکلات فراوان زندگی می‌کنند؛ اما آن‌ها نیز مردمانی هستند با آمال و آرزوهای کوچک و بزرگ. در فلسطین هم مثل بسیاری از کشورهای جهان کودکان درس می‌خوانند و بازی کردن را دوست دارند. آن‌ها از کنار هم بودن لذت می‌برند و در جشن‌ها و روزهای عید به هم شادباش می‌گویند؛ اما چیزی که مردم این سرزمین را با سایر ملت‌ها متفاوت کرده روزگار سختی است پیچیده در بیم‌های فراوان و امیدهای اندک.

الیزابت لِرد، از بهترین نویسندگان نوجوان امروز انگلیس، در کتاب «یک تکّه زمین کوچک»، با نگاهی انسانی و صلح‌جویانه از یکی از طولانی‌ترین و وحشتناک‌ترین درگیری‌های تاریخ جهان می‌گوید. او داستانِ رنج‌هایی را می‌گوید که کودکان فلسطینی در زندگی روزمره‌شان با آن روبه‌رو می‌شوند. کریم، قهرمان کتاب، عاشق فوتبال است و زمینی خالی پیدا می‌کند تا با دوستانش بازی کند. در دور بعدی حکومت‌نظامی، کریم نمی‌تواند خود را به خانه برساند و گرفتار می‌شود. الیزابت لرد با چیره‌دستی صحنه‌هایی ترسناک به تصویر می‌کشد که تنها گوشه‌ای از دشواری‌های زندگی در این خطه از زمین است. همه کودکان و نوجوانان جهان حق دارند در فضایی آرام و امن، با استفاده از بهترین امکانات، درس بخوانند و بازی کنند و بزرگ شوند. هرساله در جنگ‌های سراسرِ جهان، میلیون‌ها کودک قربانی می‌شوند، جان‌شان را از دست می‌دهند یا آواره می‌شوند و زخمی. به امید روزی که همه کودکان در جهانی پُر از صلح و آرامش زندگی کنند.

نشر افق در جدیدترین تجدید چاپ این اثر، چاپ پنجم کتاب «یک تکّه زمین کوچک» به قلم الیزابت لرد با ترجمه پروین علی‌پور را در ۲۹۶ صفحه و به بهای ۱۹۵ هزار تومان به بازار کتاب کشور عرضه کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط