چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۸
نشر وگسترش آموزه‌های قرآنی تکلیف همه مجموعه‌های مردمی است

خوزستان -معاون سیاسی و امنیتی استاندار خوزستان گفت:نشروگسترش آموزه‌های قرآنی تکلیف تمامی مجموعه‌های مردمی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، عبداله افرازه شهاوند شامگاه چهارشنبه در مراسم افتتاح پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت خوزستان که در نمایشگاه بین‌المللی اهواز با اشاره به اینکه نمایشگاه مزین به نام مقدس قرآن است؛ اظهار کرد: درحدیثی از پیامبراکرم (ص) آمده است که قرآن و عترت محور هدایت و رسیدن بشر به سعادت هستند.

شهاوند افزود: در زندگی باید رهرو قرآن و مکلف به نشر و گسترش آموزه‌ها ومعارف قرآنی باشیم و در ماه مبارک رمضان احساس تکلیف به ترویج این آموزه‌ها بیشتراحساس می‌شود.

وی ادامه داد: نه تنها ترویج آموزه‌ها بلکه عمل کردن به آن‌ها نیز ضروری است.

در این مراسم مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز با اشاره به اینکه مشکلات وکمبودهای فراوانی در استان خوزستان وجود دارد، اما کتاب قرآن راه حل تمامی مشکلات است، عنوان کرد: قرآن در کشور مقدس اسلام جایگاه بالایی دارد و باید تلاش شود که حق قرآن را به نحو احسن ادا کنیم.

مجید منادی با توضیح اینکه محفل انس با قران و قرائت قرآن درجامعه رواج دارد؛ گفت: برپایی نمایشگاه قرآن جرقه‌ای در استان خوزستان برای همراه کردن محتواهای هنری با محتوای قرآنی است و از این طریق آثار بهتر و پربارتری تحویل استان داده شده وحق قرآن هم ادا می‌شود.

وی با بیان اینکه به مناسبت تلاقی بهار قرآنی با بهار طبیعت سال جدید سال قرآنی به شمار می‌، بیان کرد: باهمکاری و هم‌گرایی مسئولین امیدواریم در سال جدید شاهد آثار و محصولات به روز در عرصه هنر با محتوای قرآنی باشیمتا با تولید محتوای قرآنی کار غنی انجام دهیم.

وی اضافه کرد: در سال جدید باید تلاش کنیم فضا را برای فضای خودجوش قرانی آماده کنیم و همه هنرمندان و افرادی که در این زمینه مهارت دارند همت کنند تا نقطه عطفی برای آشنایی با فعالیت های قرانی آغاز شود.

در ادامه مراسم نویسنده کتاب «امیدبان» نیز در بخش رونمایی از این کتاب گفت: باتوجه به اوج یاس و نا امیدی در جامعه امروزی رهبرمعظم اسلام تأکید فراوانی بر افزایش امید در جامعه دارد به همین مناسبت این کتاب به عنوان نقشه راهی برای همه مسئولین و مجموعه‌های مردمی نوشته شد.

عباس حسینی اصل با اشاره به اینکه امیدواری استعداد ذاتی در درون انسان است، عنوان کرد: اگر این استعداد نبود کشور ایران روبه نابودی می‌رفت اما امید مردم باعث شد که این حکومت اسلامی بعد از تمامی مشکلات قوی‌ترشود.

وی تصریح کرد: این کتاب راهکار منظومه عملی مقام معظم رهبری برای امیدوار کردن جامعه و نوید بخشی برای تصحیح سبک زندگی به سوی سبک اسلامی است.

پانزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت از ۱۵ تا ۱۹ فروردین در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی خوزستان برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها