سه‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰
انتشار ۶۰ عنوان کتاب در حوزه ادبیات پایداری در همدان/ تولید ۲۰ عنوان کتاب شنیداری

همدان - مدیر ادبیات و تاریخ حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان از انتشار ۶۰ عنوان کتاب در حوزه ادبیات پایداری طی سال گذشته در همدان خبر داد.

محمد برخوردار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان ظهار کرد: طی سال گذشته ۶۰ عنوان کتاب در حوزه ادبیات پایداری در همدان منتشر شده است.

وی با بیان اینکه تاریخ شفاهی، کودک، خاطره شفاهی، زندگی شهدا، رزمندگان، ایثارگران، همسران شهدا و ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس از محورهای کتاب‌های منتشر شده است افزود: ۲۰ عنوان کتاب شنیداری در زمینه‌های کودکان، شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان منتشر شده است.

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان با بیان اینکه ۱۴ عنوان کتاب با موضوع خاطره نویسی شهدا، مستند روایی و داستان منتشر شده است، اظهار کرد: این کتاب‌ها به هفت زبان دنیا از جمله انگلیسی، عربی، اسپانیایی، پشتو، فرانسوی، اردو و کوردی سورانی ترجمه شده است.

برخوردار با اشاره به برگزاری ۱۷۰ دوره آموزشی حضوری با هدف ارتقای دانش نوقلمان یادآور شد: این دوره‌ها با موضوعات ویراستاری، مصاحبه، تدوین و نگارش با استفاده از ظرفیت اساتید ملی و نیز جلسات ماهانه نقد کتاب برگزار شد.

وی راه‌اندازی انجمن‌های ادبی، اهدای کتاب به مناطق محروم، برگزاری نمایشگاه تخصصی کتاب، برپایی شب خاطره، شناسایی نوقلمان در شهر و روستا را از جمله برنامه‌های اجرایی سال گذشته عنوان کرد.

راه‌اندازی پویش نذر فرهنگی کتاب به خصوص در مناطق محروم را طی سال جاری مهم دانست و گفت: تشکیل انجمن‌های ادبی به صورت رسمی با استفاده از ظرفیت شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس در دستور کار است تا دسترسی برای همه علاقه‌مندان به حوزه ادبیات پایداری و شناسایی علاقه‌مندان این حوزه صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها