سه‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۲
نسخه‌ای شنیدنی از «سیاه‌سالی»

نسخه صوتی رمان «سیاه سالی» نوشته فاطمه بهرامی توسط موسسه آوای چیروک منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب صوتی «سیاه‌سالی» نوشته فاطمه بهرامی به‌تازگی با خوانش یاس جعفری و مدیریت تولید بهمن وخشور توسط مؤسسه آوای چیروک منتشر و روانه بازار نشر شده است.

نسخه مکتوب کتاب «سیاه‌سالی» توسط انتشارات آفتابکاران منتشر شده است. نویسنده این رمان به گفته خود از دریچه‌ای متفاوت به جنگ نگاه کرده و روایتش در پی تقدیس و اسطوره‌سازی از بازماندگان جنگ نیست.

بهرامی می‌گوید که هدفش از نوشتن این داستان، ترسیم رنج و اندوه و ناامیدی انسان عادی در مواجهه با این شوم‌ترین ساخته بشر است؛ انسانی که برخلاف بسیاری از فرصت‌طلبان و سودجویان که از جنگ و حواشیِ آن برای خود نردبان‌ها ساختند تا به مقاصد سیاسی و منافع اقصادی خود برسند، تنها قربانی شرایط بودند.

داستان این‌رمان حاوی روایت رنج، خشم، ترس، آوارگی، اندوه و ناامیدیِ افرادی است که نه به‌خاطر اَبرانسان و قهرمان‌بودن که به‌مثابه افراد عادی یک‌جامعه قربانی جنگ شده‌اند و از طرفی افراد دیگری هم هستند که از همین جنگ نردبانی ساخته‌اند برای رسیدن به منافع و امیال سیاسی خود؛ چه در آن‌زمان و چه سال‌ها پس از آن. شخصیت شیرین که راوی بخش‌های اول و آخر رمان است، به‌خاطر گرفتاری با بحران‌های زندگی‌اش به‌تنهایی رنج می‌کشد. او مهارت حل مسئله و توانایی مقابله با مشکلات را از دست داده و مدام خاطرات گذشته را در ذهنش مرور می‌کند. شیرین هنوز تعلقات عاطفی و احساسی از گذشته دارد که نمی‌تواند از قیدوبند آن رها شود؛ به همین دلیل تصمیم می‌گیرد به زادگاهش بازگردد و زندگی‌اش را به آن آدم‌ها پیوند بزند. او در بخش آخر رمان درمی‌یابد که بین واقعیت و تصوری که شیرین از گذشته داشته، تفاوت بسیاری وجود دارد.

نسخه صوتی این‌کتاب در ٤ ساعت و ٣ دقیقه و قیمت ٣٩ هزار تومان عرضه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها