چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۲
آثار سلینجر خواندنی و جذاب هستند/ با رودکی بزرگ شده‌ام

سحر جعفری جوزانی گفت: شاهنامه، مولانا و خیام را بسیار دوست دارم و با رودکی بزرگ شده‌ام. به نظر من فردی که از کتاب به دور باشد، قطعاً مشکلی در شخصیت و طرز تفکر او وجود دارد.

سحر جعفری جوزانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: کتاب «یک مرد» از آریانا فالاچی بسیار زیبا است. این کتاب، داستان زندگی «الکساندروس پاناگولیس»، مبارز سیاسی است که پس از ترور نافرجام پاپادوپولس دیکتاتور یونانی به مرگ محکوم می‌شود؛ اما اعتراضات سراسری به تغییر حکم او به حبس ابد می‌انجامد. یک مرد را حتماً با ترجمه پیروز ملکی بخوانید.

وی افزود: تمام کتاب‌های ریموند چندلر یک شاهکار ادبی هستند، مخصوصاً «خداحافظی طولانی». این کتاب ششمین اثر چندلر با حضور بازرس خصوصی فلیپ مارلو است.

بازیگر سینما گفت: شاهنامه، مولانا و خیام را بسیار دوست دارم و با رودکی بزرگ شده‌ام. به نظر من فردی که از کتاب به دور باشد، قطعاً مشکلی در شخصیت و طرز تفکر او وجود دارد.

او ادامه داد: کتاب «گتسبی بزرگ» بسیار ترجمه بدی دارد، حتی فیلمی که از این کتاب اقتباس شده بود و لئوناردو دیکاپریو در آن حضور داشت را اصلاً دوست نداشتم. اما اگر می‌توانید نسخه زبان اصلی این کتاب را بخوانید، از این روایت غافل نشوید.

جعفری جوزانی در پایان عنوان کرد: تمامی آثار سلینجر خواندنی و جذاب هستند. از بین این کتاب‌ها، «جنگل واژگون»، «فرنی و زویی» و «ناطور دشت» را حتماً بخوانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها