یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳
آزیتا حاجیان چه‌ می‌خواند؟/ «آدمخواران» و «درباره معنی زندگی» را به مخاطبان پیشنهاد می‌کنم

آزیتا حاجیان گفت: کتاب «آدمخواران» داستانی پرکشش و تکان دهنده است که براساس رویدادی شرم‌آور اما واقعی در تاریخ فرانسه نوشته شده. ژان تولی در این رمان نشان می‌دهد که چطور مردم عادی می‌توانند به یک جمع غیرمنطقی و خونخوار تبدیل شوند.

آزیتا حاجیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: کتاب «آدمخواران» داستانی پرکشش و تکان دهنده است که براساس رویدادی شرم‌آور اما واقعی در تاریخ فرانسه نوشته شده. ژان تولی در این رمان نشان می‌دهد که چطور مردم عادی می‌توانند به یک جمع غیرمنطقی و خونخوار تبدیل شوند.

وی افزود: کتاب «تسلی بخشی‌های فلسفه»، اثری نوشته ی آلن دوباتن است. این کتاب، اثری جذاب و به واقع تسلی بخش است که ثابت می‌کند فلسفه می‌تواند گنجینه‌ای بی‌پایان از مرهم‌هایی برای رنج های زندگی روزمره انسان باشد. گزاف نیست اگر بگوییم تنها دوباتن می‌توانست به این شکل از خِردهای کاربردی در آثار برخی از بزرگترین متفکرین تاریخ پرده بردارد.

این بازیگر سینما گفت: کتاب «درباره معنی زندگی» نیز اثری بی‌نظیر و خواندنی از ویل دورانت، نویسنده‌ی مشهور کتاب‌های تاریخ تمدن است که به مخاطبان پیشنهاد می‌کنم. او در این کتاب، درباره پرسش بنیادین و مهم «معنی زندگی چیست؟»، صحبت کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها