چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۲
آشنایی کودکان با معارف قرآنی با مجموعه «قرآن، کودک، سرگرمی»

مجموعه سه‌جلدی «قرآن، کودک، سرگرمی» اثری مناسب برای کودکان ۶ تا ۱۲ سال است که به‌طور سرگرم‌کننده و با روش‌های شاد، با معارف ارزشمند قرآنی آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مجموعه سه‌جلدی «قرآن، کودک، سرگرمی» به قلم علیرضا افشاری‌مقدم از سوی نشر جمال منتشر شده است. در این کتاب، کودکان با مفاهیم قرآنی گوناگون با روش‌های شاد آشنا می‌شوند. قرآن کریم جدی‌ترین کتاب با بهترین دستورهای زندگانی است و کتاب «قرآن، کودک، سرگرمی» یک کتاب سرگرمی نیست؛ بلکه کودکان را به بهانه سرگرمی، با معارف بلند قرآنی آشنا می‌کند.

نشر جمال در معرفی کتاب آورده است: اگر مطالبی که برای کودکان عرضه می‌شود در قالب سرگرمی ارائه شود، هم کودکان اشتیاق بیشتری برای حلّ آن‌ها از خود نشان می‌دهند و هم مدت طولانی‌تری در ذهن بچه‌ها خواهد ماند. حال ما هم در این مجموعه بر آنیم که مفاهیم مختلف قرآنی را با روشی جذاب و شاد برای کودکان ارائه کنیم.

برای تدوین این کتاب، سعی شده است چند ویژگی زیر در نظر گرفته شود:

الف) سعی شده با ارائه هر کدام از سرگرمی‌ها، یک مطلب قرآنی به کودکان آموزش داده شود. (همچون آشنایی با مطالب اعتقادی یا اخلاقی، چنانکه در پاورقی هر صفحه هم نوشته شده است.)
ب) سعی بر آن بوده که از روش‌های جذاب و سرگرم‌کننده که مورد علاقه کودکان است، استفاده شود.
ج) سعی شده که از مسائل روان‌شناسی کودک در مجموعه استفاده شود.

مطالعه مجموعه سه‌جلدی «قرآن، کودک، سرگرمی» برای سنین ۶ تا ۱۲ سال مناسب است. هر یک از جلدهای این مجموعه ۴۸ صفحه دارد و به بهای ۴۵ هزار تومان در بازار کتاب کودک و نوجوان عرضه شده است.

برچسب‌ها

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط