دوشنبه ۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۹
چرا سفر هوایی بهتر از سفر زمینی است؟

در ادامه به بررسی مهمترین دلایل اینکه چرا بهتر است هواپیما را انتخاب کنیم می‌پردازیم.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ چرا سفر هوایی بهتر از سفر زمینی است؟ انواع مختلفی از وسایل نقلیه برای سفر وجود دارند که از مهمترین این وسایل می‌توان به هواپیما اشاره کرد. سفر با هواپیما محبوبیت زیادی داشته و علیرغم بالا بودن هزینه بلیط بسیاری از افراد سفرهای هوایی را به سایر سفرها ترجیح می‌دهند. گاهی اوقات هم آن قدر مسیر سفر طولانی است که بهتر است از هواپیما استفاده کنیم. به‌عنوان مثال با تهیه بلیط هواپیما کیش مشهد در کمترین زمان ممکن می‌توانید از کیش به مشهد برسید. در ادامه این مقاله به دلایل ارجحیت سفر با هواپیما با سایر وسایل نقلیه می‌پردازیم.

سفر در کمترین زمان ممکن

اگر جز افرادی هستید که می‌خواهید در کمترین زمان ممکن به مقصد خود برسید، هواپیما بهترین انتخاب برای شما به‌شمار می‌رود. به‌عنوان مثال از مشهد تا تهران با قطار حدود ۱۲ ساعت راه است؛ اما با هواپیما تنها شما در عرض ۱:۲۰ دقیقه به مقصد می‌رسید.

همچنین، بعضی از با سوار شدن به قطار، ماشین شخصی و یا اتوبوس دچار حالت تهوع و سرگیجه شده که با توجه به این موضوع هواپیما عالی‌ترین انتخاب برای این افراد به‌شمار می‌رود. علاوه‌براین، گاهی اوقات افراد واقعاً عجله دارند و باید در کمترین زمان ممکن به مقصد خود برسند؛ برای این افراد نیز بهترین وسیله سفر هواپیما است.

دارای امنیت بالا

چرا سفر هوایی بهتر از سفر زمینی است؟ به محض اینکه خبر سقوط هواپیما به گوش می‌رسد؛ بسیاری از افراد تصور می‌کنند که هواپیما وسیله‌ای پرخطر بوده و از انتخاب هواپیما برای رسیدن به مقصد خود می‌ترسند. این تصور کاملاً اشتباه است و هواپیما به‌عنوان امن‌ترین وسیله برای سفر شناخته می‌شود.

درواقع، تعداد حوادث ناشی از سقوط و آتش‌سوزی هواپیما به قدری کم است که آن را به‌عنوان امن‌ترین وسیله هوایی بعد از قطار در نظر می‌گیرند. درحقیقت، اگر شما آمار تصادفات جاده‌ای را بررسی کنید، به خوبی متوجه می‌شوید که هر روز تعداد زیادی وسیله نقلیه از جمله اتوبوس و ماشین‌های شخصی تصادف کرده و هزاران نفر در جاده‌ها جان خود را از دست می‌دهند.

این درحالی است که اگر به آمار سقوط هواپیماها نگاه کنید، شاید هر ۵۰ سال در یک کشور، یک هواپیما سقوط کند. حتی در بعضی از کشورها آمار سقوط هواپیما به صفررسیده است.

عالی‌ترین انتخاب برای بازدید از کشورهای دیگر

سفر به کشورهای مختلف از لذت بخش‌ترین کارهایی است که افراد می‌توانند انجام دهند. در سفر به کشورهای مختلف شما با آداب و رسوم این کشورها آشنا شده و می‌توانید به مکان‌های تفریحی و مذهبی زیادی بروید. به‌عنوان مثال کشور ترکیه از جمله کشورهایی است که هرساله گردشگران زیادی به آن سفر می‌کنند.

در این کشور مکان‌های تفریحی، تاریخی و مذهبی بسیار زیادی وجود دارد. اگر با اتوبس یا قطار به این کشور بروید، ساعت‌های زیادی در مسیر هستید ولی با هواپیما در عرض چند ساعت به ترکیه می‌رسید. همچنین، به همه کشورها نمی‌توان با قطار و اتوبوس رفت و باید حتماً از هواپیما استفاده کنید.

پذیرایی در هواپیما

در سفرهای هوایی معمولاً به‌طور منظم از مسافران پذیرایی می‌شود. درواقع، وعده‌های ناهار، شام و صبحانه در هواپیما به مسافران داده می‌شود. علاوه‌براین در بدو ورود یک خوراکی شیرین مانند شکلات به افراد داده شده تا دچار سرگیجه و حالت تهوع نشوند. مسافران می‌توانند در طی پرواز تقاضای آب، چای، قهوه و آبمیوه از مهماندار کرده و در مجموع در طی سفر مهمانان با همین پذیرایی‌ها سرگرم هستند.

سرگرمی‌های در حین پرواز

چرا سفر هوایی بهتر از سفر زمینی است؟ این روزها بیشتر هواپیماها در طی پرواز، سرگرمی‌هایی دارند تا مسافران خسته نشوند. البته بعضی مسافران در طی پرواز خوابیده و اصلاً متوجه زمان سفر نمی‌شوند.

از مهمترین سرگرمی‌ها می‌توان به پخش فیلم اشاره کرد. همچنین، برای کودکان نیز اسباب‌بلزی‌هایی در نظر گرفته شده تا در طول سفر با این اسباب‌بازی‌ها بازی کرده و حوصله‌شان در پرواز سر نرود. علاوه‌براین می‌توانید گوشی خود را در حالت پرواز قرار داده و از امکانات و بازی‌های گوشی خود نیز لذت ببرید.

داشتن یک چشم‌انداز زیبا

همه مسافرینی که کنار پنجره می‌نشینند می‌توانند از مشاهده ابرها در روز در صورت ابری بودن لذت ببرند. همچنین، در شب نیز چراغ‌ها مکان‌های مختلف روشن بوده و افراد می‌توانند منظره‌ای زیبا و چشم‌نواز را از بالا مشاهده کنند.

خرید بلیط هواپیما از فلای تودی

فلای تودی یکی از معتبرترین سامانه‌های آنلاین خرید بلیط هواپیما در ایران است که امکان خرید بلیط ارزان برای پروازهای داخلی و خارجی را به شما می‌دهد. علاوه بر خرید بلیط هواپیما، فلای تودی خدمات دیگری مانند رزرو هتل، تور و بیمه مسافرتی نیز ارائه می‌دهد.

برای خرید بلیط هواپیما کیش مشهد در صفحه پروازهای داخلی مبدا و مقصد را وارد کرده و سپس روی دکمه جستجو کلیک کنید تا لیست پروازهای موجود نمایش داده شود. سپس می توانید پرواز مورد نظر خود را با ارزانترین قیمت رزرو کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید اپلیکیشن فلای تودی را نیز دانلود کنید یا با پشتیبانی این سامانه تماس بگیرید.

خلاصه

چرا سفر هوایی بهتر از سفر زمینی است؟ هواپیما از مهمترین وسایل برای سفر بوده که به‌دلیل داشتن امنیت بالا، کوتاه‌شدن مسیر سفر، داشتن سرگرمی و… یک انتخاب عالی برای سفر به‌شمار می‌رود. با سفر هوایی می توانید طولانی ترین مسیرهای زمینی را بدون ترافیک و با خیالی آسوده در زمانی کوتاه طی کنید. امیدواریم با خواندن این مقاله به اهمیت سفر با هواپیما و مزایای سفر با آن پی ببرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها