دوشنبه ۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۴
کتاب–مجله «نذر؛ روش نیکان» منتشر شد

خراسان‌رضوی- همزمان با آغاز سال جدید، کتاب - مجله «نذر؛ روش نیکان» روایتی از خدمات و فعالیت‌های اداره کل نذورات آستان قدس رضوی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، مشاور اجرایی مدیرکل نذورات آستان قدس رضوی در امر توسعه و ترویج نذر و سردبیر کتاب - مجله «نذر؛ روش نیکان» گفت: در این مجلد ۱۳۰ صفحه‌ای خلاصه‌ای از فعالیت‌ها، خدمات و اقدامات صورت گرفته در حوزه نذر رضوی آمده است.

جواد مصطفوی خاطرنشان کرد: اظهار نظر مراجع عظام تقلید در خصوص نذر، رهنمودهای تولیت آستان قدس رضوی، گفتگو با قائم مقام آستان قدس رضوی، گفتگو با مدیرکل نذورات آستان قدس رضوی، مصاحبه با مدیران سابق نذورات آستان قدس رضوی و مصاحبه با برخی از ناذران، برخی از محتواهای این نشریه است.

وی یادآور شد: همچنین در این کتاب – مجله نظرات برخی از شخصیت‌های حقیقی و حقوقی مانند رییس کمیته امداد امام خمینی (ره)، رییس سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در خصوص فعالیت نذورات آستان قدس آمده است.

مشاور اجرایی مدیرکل نذورات آستان قدس رضوی در امر توسعه و ترویج نذر ادامه داد: روایتی از ورزشکارانی که مدال های جهانی خود را به درگاه حضرت رضا (ع) نذر کرده اند، راه‌های‌های حضوری و غیرحضوری ادای نذر به حرم رضوی، نذر با ارز دیجیتال از سراسر جهان، سرنوشت یک نذر از نیت تا مصرف نیز از دیگر بخش های کتاب - مجله «نذر؛ روش نیکان» است.

وی با اشاره به اینکه از زمان‌های بسیار دور، نذر برای امام رضا (ع) همواره یکی از راه‌های توسل به امام مهربانی‌ها بوده است، افزود: زائران و مجاوران در سراسر جهان که به عشق زیارت امام هشتم شیعیان و حاجت‌روا شدن، فرسنگ‌ها راه را طی می‌کنند تا چشمان و دل‌شان به گنبد طلایی، صحن و سرای دل‌نواز و ضریح نورانی حضرتش روشن شود و از روی ارادت و محبت، آنچه که در توان دارند را با نیات مختلف نذر این حضرت می‌کنند.

کتاب–مجله «نذر؛ روش نیکان» منتشر شد

مصطفوی افزود: آستان قدس رضوی با تأکید بر اصل مهم صیانت از نذورات و موقوفات به معنای بهره‌وری بهینه از آن و اجرای صحیح و امینانه و دقیق نیات ناذران، در توسعه فرهنگ نذر اقدامات شایان توجهی را انجام داده است.

مشاور اجرایی مدیرکل نذورات آستان قدس رضوی تصریح کرد: آنچه در نشریه «نذر، روش نیکان» آمده روایتی ساده و مختصر از تلاش و جدیت متولیان امور نذورات در آستان قدس رضوی است.

مصطفوی ادامه داد: شناخت نذر، تاریخچه نذورات در روزگاران پیشین، روایتی از شکل و انواع نذورات از گذشته تاکنون، مروری بر فعالیت و کوشش خادمان نذر حرم مطهر رضوی به همراه ذکر تغییرات و تحولات اساسی صورت گرفته در این حوزه، حاصل این نشریه است.

وی با اشاره به اینکه طی سال‌های اخیر تحولات و نوآوری‌های خاصی در حوزه نذورات صورت گرفته است، اظهار کرد: افزایش نیات ناذران در موضوعات مختلف، تسهیل ادای نذر به صورت حضوری در جای‌جای حرم مطهر رضوی و به صورت غیرحضوری در بسترهای گوناگون، حفظ ارتباط با ناذران، پشتیبانی نذرورات از فعالیت‌های عمرانی، درمانی، فرهنگی، اجتماعی و محرومین بر اساس گنجایش نیت‌ها و به صورت کلی گره‌گشایی بسیاری از مسائل حال حاضر در جامعه با تدبیر تولیت محترم آستان قدس رضوی بخشی از مهم‌ترین مواردی است که در دوره جدید به آن‌ها توجه جدی‌تری شده است.

مشاور اجرایی مدیرکل نذورات آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: در کنار فعالیت و حمایت از طرح‌های مختلف از محل نذورات، نظارت و ارائه گزارشات مفصل و جزء به جزء اداره کل نذورات آستان قدس رضوی در جهت عمل به نیات خاص و عام ناذران نیز مورد توجه جدی بوده است که در نشریه «نذر؛ روش نیکان» نیز بخشی‌های از این اقدامات بیان شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها