سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
پیش‌بینی درآمد ۲۷ میلیارد دلاری صنعت نشر دیجیتال آمریکا تا سال ۲۰۲۷

اگرچه روزنامه‌ها و مجلات آنلاین و همچنین کتاب‌های دیجیتال سال‌هاست، مورد استفاده و توجه می‌گیرند، برخی از قالب‌های رسانه‌های چاپی همچنان در میان مصرف‌کنندگان آمریکایی محبوب هستند.

سرویس مدیریت کتاب خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از وبسایت استاتیستا، اگرچه روزنامه‌ها و مجلات آنلاین و همچنین کتاب‌های دیجیتال سال‌هاست مورد استفاده و توجه می‌گیرند، برخی از قالب‌های رسانه‌های چاپی همچنان در میان مصرف‌کنندگان آمریکایی محبوب هستند. درآمد انتشارات دیجیتال در ایالات متحده همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۷ به بیش از ۲۷ میلیارد دلار برسد و برآوردهای مربوط به انتشار دیجیتال ARPU نشان می‌دهد که در همه رسانه‌ها این افزایش ادامه داشته باشد. میانگین درآمد هر کاربر برای انتشارات دیجیتال در ایالات متحده به روند صعودی خود ادامه می‌دهد که نشان‌دهنده یک پیش‌بینی سالم برای آینده این صنعت است.

کتاب‌های دیجیتال

داده‌های مربوط به فروش کتاب براساس فرمت، نشان‌دهنده افزایش مداوم درآمد کتاب‌های الکترونیکی و صوتی است اما فروش کتاب‌های چاپی همچنان بالاست. فروش واحدهای کتاب الکترونیکی کمی نوسان دارد و هر سال به‌طور جزئی افزایش می‌یابد، اما در واقع می‌تواند بسیار بیشتر از برآورد فعلی باشد، زیرا منابعی که چنین داده‌هایی را جمع‌آوری می‌کنند باید تا حدی به توزیع‌کنندگانی که مشتاقانه ارقام خود را گزارش می‌کنند تکیه کنند. به همین ترتیب، احتمال مصرف بیشتر از آنچه که به طور رسمی ثبت شده است بسیار بالا است. با فعالیت دانلود غیرقانونی رایج، ردیابی خوانندگان و فروش واقعی را دشوار می کند. کتاب‌های صوتی نیز بیش از هر زمان دیگری محبوب شده‌اند، اما کتاب‌های چاپی به عنوان قالبی که ترجیح داده می‌شود در میان خوانندگان ایالات متحده باقی مانده است.

اگرچه درآمد کتاب‌های دیجیتال همچنان در حال افزایش است، به دلیل ماهیت رسانه بعید است که کتاب‌ها مسیر روزنامه را طی کنند.

مجلات چاپی نیز گزینه مطلوب‌تری برای اکثر مصرف‌کنندگان آمریکایی باقی می‌مانند، اما در عین حال برخی از مجلات پیشرو در ایالات متحده در ماه از ده‌ها میلیون بازدیدکننده ثابت در تلفن همراه برخوردار هستند. درآمد انتشارات دوره‌ای مانند روزنامه‌ها و مجلات هنوز هم عمدتاً از درآمد چاپی تشکیل می‌شود، اما این موضوع قرار است در چند سال آینده تغییر کند.

صنعت نشر دیجیتال همگام با تقاضا برای قالب‌های آنلاین به رشد خود ادامه خواهد داد و پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که درآمد اصلی همچنان عمدتاً از کتاب حاصل می‌شود. مگر اینکه مصرف‌کنندگان بیشتری محتوای اخبار آنلاین پولی را از نشریات مورد علاقه خود انتخاب کنند و به جای پرداخت هزینه برای نشریات چاپی، بابت نسخه دیجیتال هزینه کنند. این دو بازوی صنعت از نظر توسعه درآمد و رشد کاربران، کندتر از بخش کتاب باقی خواهند ماند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها