پنجشنبه ۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۶
تعطیلات نوروز چه بخوانیم؟

قم - رمان «فصل توت‌های سفید»، «دیدار با تاریکی، بازگشت نواسا» و «روز اول، روز آخر» سه کتابی است که یک نویسنده برای تعطیلات نوروز پیشنهاد می‌دهد.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) رویا حسینی، نویسنده و منتقد ادبی: تعطیلات عید، پر است از وقت اضافه، میان رونق مهمانی‌ها و شلوغی دید و بازدیدها، همیشه فرصت‌های مغتنمی به‌دست می‌آیند تا چند کتاب بخوانیم و انبساط بهار را به روح و ذهن‌مان تسری بدهیم.

در میان انواع کتاب‌ها، رمان و داستان، علاوه بر مفرح بودن، و غنی‌بخشی به اوقات‌مان، سوژه‌هایی می‌شوند برای صحبت در محافل و یافتن اشتراکات اجتماعی. برای من که همیشه نوروز با سفر گره خورده‌ست، یک کوله‌ی پر از کتاب، جزو لاینفک اسباب سفر است. اما انتخاب کتاب، از دغدغه‌های همین روزهایم می‌شود.

پیشنهادم برای نوروز را در ادامه عرضه می‌کنم، با اعلام این‌که بدیهی است انتخاب کتاب، بنا بر سلیقه و سن و سال می‌تواند متفاوت باشد. من برای بزرگسالان، رمان «فصل توت‌های سفید»، نوشته‌ی خانم عذرا موسوی، از نشر شهرستان ادب را انتخاب می‌کنم. این کتاب که امسال نامزد دریافت جایزه جلال نیز شد، رمانی است تاریخی که به زمانه پرقصه پهلوی دوم و سرنوشت کشته شدگان حادثه میدان ژاله می‌پردازد.

قهرمان داستان، زن جوانی به نام فروغ است که در گذشته پرماجرایش، با زنان شهر نو و لهستانی‌ها روبرو می‌شود، ولی انتخاب‌های فعال خود را دارد

رمان دوم پیشنهادی من، کتاب «دیدار با تاریکی، بازگشت نواسا»، اثر محمدعلی حمصیان، منتشر شده در نشر کتابستان است که در ژانر فانتزی نگاشته شده است. نویسنده، در داستان خود، دنیایی بدون نعمت‌های روزمره زندگی انسانی ترسیم کرده است.

قهرمان داستان، دختری است هفده ساله که از خواب بیدار می‌شود و خود را در سرزمین قهوه‌ای می‌یابد. در این رمان با انواع موجودات غریب و اتفاقات شگفت روبرو می‌شوید

و در آخر پیشنهاد سومم را به نوجوانان تقدیم می‌کنم: رمان «روز اول، روز آخر»، اثر معصومه میرابوطالبی، از نشر زیتون. این کتاب، یک رمان اقلیمی با محوریت شخصیت دو پسر نوجوان به نام‌های رضا و مسعود است، که بی‌خبر از ده، راهی شهر اردکان می‌شوند. چند ماهی می‌شود که خبری از پدر مسعود نیست و پسرها تصمیم می‌گیرند که هر طور شده او را پیدا کنند. اما در این سفر پرماجرا، با اتفاقاتی دور از انتظار مواجه می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها