یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷
استفاده از ظرفیت حوزه علمیه قم و بشاگرد در تعطیلات نوروز

هرمزگان - مسئول کتابخانه عمومی حاج عبدالله والی خمینی شهر بشاگرد گفت: تعطیلات نوروز را با استفاده از ظرفیت حوزه علمیه قم و بشاگرد آغاز می‌کنیم.

فهد داستانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، از سال پیش‌رو به عنوان یک سال پرکار و بدون تعطیلی برای کتابخانه عمومی حاج عبدالله والی بشاگرد نام بُرد و گفت: سال ۱۴۰۳ و تعطیلات نوروز را با استفاده از ظرفیت ملی و منطقه‌ای و محلی آغاز می‌کنیم.

وی با اشاره به تقارن عیدنوروز و بهار قرآن اذعان داشت: این کتابخانه برنامه‌های روخوانی، روانخوانی و حفظ قرآن کریم را با استفاده از ظرفیت اساتید حوزه علمیه قم و موسسه امام خمینی (ره) قم برای کودکان در نظر گرفته است و انتظار می‌رود زمینه رشد کودکان برای اطلاعات مذهبی بوده و برای پیشرفت مطالعه شان مفید باشد.

مسئول کتابخانه عمومی حاج عبدالله والی ادامه داد: همچنین در این ماه پُرخیر و برکت و میهمانی خداوند از ظرفیت حوزه علمیه خواهران و برادران خمینی شهر هم استفاده خواهیم کرد و همه اقشار بخصوص کودکان را به شرکت در برنامه‌های کتابخانه دعوت می‌کنیم.

داستانی اضافه کرد: تا پایان ماه مبارک رمضان نیز همه روزه در شیفت عصر میزبان دانش آموزان دختر هستیم و برنامه‌های مطالعه برای کنکور به همت شهربان درخشان معاون پرورشی دبیرستان دخترانه خمینی شهر و رابط فرهنگی کتابخانه عمومی تدارک دیده شده است.

او در ادامه گفت: رایزنی‌هایی با خیرین و مسئولین و معلمین صورت گرفته که افطاری دانش آموزانی که برنامه مطالعاتی دارند در کتابخانه انجام شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: شش باشگاه کتاب کودک (روستای «کاهکن» با مدیریت سید عبدالمجید موسوی، «ایرر» صغری نظری، «تیدر» مرضیه خوبیاری، «کسیسه‌ای» سعید جهانگیری، «کرمستان» جواد ابراهیمی و روستای «بهتیش» با مدیریت عباس جعفری نیز در بشاگرد در تعطیلات نوروز و در طول سال با جدیت در بخش کودک فعالیت می‌کنند.

فهد داستانی با اذعان به دیرینگی این باشگاه‌های کتابخوانی گفت: این باشگاه‌ها به همت کتابخانه عمومی حاج عبدالله والی تشکیل شده و توسط فعالین فرهنگی که عضو فعال کتابخانه هستند با همکاری دهیاری و بخشداری به صورت چشمگیری فعالیت می‌کنند. ضمن اینکه از حمایت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان و هانیه هادی نژاد مدیر باشگاه کتابخوانی کودک کوک و فعال فرهنگی استان نیز برخوردار هستند.

این فعال فرهنگی از فعالیت‌های پیک کتاب گفت و افزود: همچنان در بخش پیک کتاب سعی می‌شود نسبت به گذشته در روستاهای همجوار و روستاهای دارای باشگاه کتاب پررنگتر باشد.

مسئول کتابخانه عمومی حاج عبدالله والی در پایان گفت: تدارک سایر برنامه‌های ادبی و کتاب محور، همراه با برنامه های متنوع فرهنگی با محوریت کتاب و مطالعه در این کتابخانه با تلاقی ماه مبارک رمضان و عید باستانی نوروز در راستای افزایش سرانه مطالعه صورت می‌گیرد.

به گزارش ایبنا، شهرستان کوهستانی بشاگرد به مرکزیت شهر سردشت با ۳۳ هزار و ۸۵ نفر جمعیت در شمال شرق استان هرمزگان حد فاصل سه استان سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان است و در فاصله ۲۷۲ کیلومتری بندرعباس قرار دارد.

خرما یکی از اصلی‌ترین و مرغوب‌ترین تولیدات مردم بشاگرد به شمار می‌رود، همچنین بشاگرد به قطب تولید سیر ارگانیت کشور معروف است. سیب درختی یکی دیگر از محصولات این شهرستان محسوب می‌شود. عسل بشاگرد جز مرغوبترین عسل‌های دنیاست، که به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها