چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹
سال با «کتاب‌سوزی» در گرگان تمام می‌شود

گلستان-پانزدهمین سال برپایی ویژه برنامه مردمی خوانش گروهی نمایشنامه در آخرین پنج‌شنبه سال با محوریت نمایشنامه «کتاب‌سوزی» نوشته «پیتر د بویسر» همراه با گپ‌وگفت درباره جهان اثر و قلم نویسنده در گرگان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گرگان، پانزدهمین سال برپایی ویژه برنامه مردمی خوانش گروهی نمایشنامه در آخرین پنج‌شنبه سال با محوریت نمایشنامه «کتاب‌سوزی» نوشته «پیتر د بویسر» و در عصر پنج شنبه ۲۴ اسفند ماه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ به میزبانی موسسه هنری آوای خوش هَزار و با حضور جمعی از اهالی هنر و قلم و دوستداران ادبیات نمایشی برپا می‌شود.

در این رویداد که به همت و ابتکار سید حسن حسینی نژاد، پانزدهمین سال برپایی اش را تجربه خواهد کرد، رسم است حاضران پس از قرائت گروهی نمایشنامه، به نوبت نظرات خود را درباره جهان نمایشنامه و نمایشنامه نویس، فرم و ساختمان درام و اندیشه جاری در آن بیان کنند و در پایان پس از جمع بندی گروهی، سال خود را با رویدادی ادبی و هنری به پایان ببرند و آرزوی سالی پر رونق را بکنند.

با اعلام برپا کنندگان این رویداد مردمی، ورود برای عموم علاقه‌مندان آزاد است و در پایان برنامه پس از جمع بندی نظرات مطرح شده، برای آن دسته از افرادی که امکان حضور را نیافتند، موارد مطروحه به صورت مکتوب قابل دسترس است.

به گزارش ایبنا، نمایشنامه «کتاب‌سوزی» نوشته «پیتر د بویسر» فیلم‌ساز و نویسنده بلژیکی بوده که توسط «ندا تسلیمیان» ترجمه و در سال جاری و به همت انتشارات مهرگان خرد به شمارگان ۳۰۰ جلد روانه بازار نشر شده است.

«پیتر د بویسر» داستان و ناداستان و تئاتر و غیرتئاتر می‌نویسد و متن‌های خودش را روی صحنه می‌برد و او را با لقب «هیرونیموس بوش» معاصر ادبیات و قصه‌گوی قرن بیست و دوم توصیف می‌کنند.

همچنین نمایشنامه «کتاب‌سوزی» درباره مردی به نام سباستین است که همسرش را به علت یک نوع بیماری ژنتیکی از دست داده و دخترش نیز در معرض ابتلا به این نوع بیماری قرار دارد. او به دنبال درمان رفته اما در مسیر این جستجو درگیر مسائلی می‌شود که قابل توجه است و اثر را در کنار زبان موجز و شاعرانه و ماهیت بخش ویژه به اشیاء خواندنی و قابل نگاه و بحث می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها