سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
مجموعه ۳ جلدی «داستان‌های وِشاره» منتشر شد

مجموعه سه‌جلدی «داستان‌های وِشاره» به قلم یوسف یزدیان وشاره از سوی انتشارات قدیانی برای نوجوانان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مجموعه «داستان‌های وشاره» برای نوجوانان در سه مجلد با عنوان‌های «جشن عروسی بابام»، «نشبی در خانه درختی» و «کروکودیل در کلاس» به قلم یوسف یزدیان وشاره، منتشر شده است.

در این مجموعه داستان‌های کوتاهِ به‌هم‌پیوسته، شخصیت اصلی و نوجوان داستان در یک روستای کوهستانی اوایل دهه پنجاه خورشیدی درگیر ماجراهای تلخ و شیرین و در عین حال جالبی می‌شود که خواننده‌اش را تا پایان ماجراها به دنبال خود می‌کشاند.

کتاب اول با عنوان «جشن عروسی بابام» در برگیرنده ۱۵ داستان کوتاه به‌هم‌پیوسته با عناوینی مانند «ماجرای توپ و فلک»، «جن در حمام خزینه‌ای» و «ماهیگیری در آب گل‌آلود» است که نام کتاب بر اساس داستانی با همین نام انتخاب شده است. در تمام این داستان‌ها یوسف، شخصیت اصلی هم‌نام با نویسنده، با شیطنت‌ها و شیرین‌کاری‌های خاص خود در کنار «خاله جان»، شخصیت به ظاهر مخالف داستان، وارد گره‌ها و درگیری‌های تازه و بدیعی در زندگی ساده و روستایی خودش می‌شود که خوانندگان داستان‌ها را تا رسیدن به نتایج غیرقابل‌پیش‌بینی با خود همراه می‌کند.

کتاب دوم با عنوان «شبی در خانه درختی» شامل ۱۵ داستان کوتاه به‌هم‌پیوسته با عناوینی مثل «انارهای شب چله»، «غربتی‌ها در وشاره»، «نفرین‌های کبوترچاهی» است که عنوان اصلی اثر نیز برگرفته از عنوان یکی از این داستان‌ها به همین نام است. یوسف، شخصیت اصلی این مجموعه نیز در شرایط و موقعیت‌های اغلب طنزآمیز با صحنه‌های خاص و نفس‌گیر دنیای یک نوجوان روستایی اوایل دهه ۵۰ شمسی روبه‌رو می‌شود. حالت انتظاری که در این داستان‌های واقع‌گرا ایجاد می‌شود به گونه‌ای است که خواننده‌اش را به پیگیری تا آخر داستان ترغیب می‌کند.

کتاب سوم با عنوان «کروکودیل در کلاس» نیز حاوی ۱۲ داستان کوتاه به‌هم‌پیوسته با عناوینی همچون «سرانجام شانه به سر»، «آی ترسو ترسو ترسو» و «هیمه کنی به امر خاله جان» است که عنوان کتاب نیز هم‌نام یکی از عناوین این مجموعه داستان است. در این اثر نیز شخصیت اصلی کنجکاو و زبل داستان‌ها، چنان درگیر رویدادهای کم‌نظیر دوران یک زندگی روستایی ساده و به دور از غوغا و هیاهوی دنیای امروز می‌شود که خواننده با مرور آن‌ها و همذات‌پنداری با یوسف، احساس صمیمیت و همدردی خوشایندی به او دست می‌دهد و در اغلب موارد خود را به جای این شخصیت نوجوان قرار می‌دهد و دوست دارد همراه با او در گره‌گشایی ماجراها شرکت داشته باشد.

انتشارات قدیانی این سه کتاب را تحت عنوان کلی مجموعه «داستان‌های وشاره»، به بهای هر جلد ۱۲۰ هزار تومان در اختیار مخاطبان قرار داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط