یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۲
شناسایی و پلمب یک واحد تکثیر  کتاب‌های بدون مجوز

یک واحد تکثیر کتاب‌های بدون مجوز و آثار پُرفروش ناشران به همت کارگروه صیانت و کمیسیون بازرسی اتحادیه ناشران و کتابفروشان شناسایی و پلمب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا), فعالیت اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در دور جدید با تشکیل مجدد کمسیون‌ها و کارگروه‌های مختلف و تعامل اعضای جدید و نیروهای قدیمی و با تجربه‌تر از حدود ۹ ماه پیش آغاز شده است. در این بین اعضای کارگروه صیانت و کمسیون بازرسی، طی بازرسی و پیگیری‌های گوناگون، بار دیگر موفق به شناسایی واحدهای صنفی بدون مجوز متعددی در سطح شهر به‌خصوص محدوده انقلاب شدند که در آن‌ها انواع کتاب‌های فاقد مجوز شامل کتاب‌های سیاسی و ضاله و محتواهای غیراخلاقی شنیع و … در شمارگان زیاد تکثیر می‌شد.

صاحبان این واحدهای صنفی با ظاهر فرهنگی در کنار این کتاب‌ها به تکثیر گسترده آثار پُرفروش سایر ناشران هم اقدام می‌کردند و در این شرایط بغرنج اقتصادی نشر، برای خود حاشیه به ظاهر امنی تدارک دیده بودند. این افراد بدون در نظر گرفتن لطمات گسترده‌ای که به فرهنگ مکتوب کشور وارد می‌کنند به هیچ کتاب پُر فروشی رحم نمی‌کردند.

خوشبختانه در چند روز گذشته با همکاری پلیس امنیت و اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران یکی از این واحدها شناسی و پلمپ شده و مسئول آن به مراجع قضایی معرفی شد؛ همچنین سایر واحدهای شناسایی شده نیز طی هفته‌های آتی با فراهم شدن مقدمات قضایی در نوبت رسیدگی و برخورد قرار گرفتند.

می‌توان امیدوار بود با تداوم پیگیری‌ها و پای کار ایستادن همه ارگان‌های دخیل، همچنین تعیین مجازات‌های سنگین و البته بازدارنده برای این سودجویان پدیده شنیع جعل کتاب ریشه‌کن شود.

در این میان صنف و فعالان حوزه کتاب نیز در صورت برخورد با این واحدهای صنفی می‌توانند گزارش‌های خود را به اتحادیه ناشران و کتابفروشان اطلاع دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها