چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۵
پیشنهادات نامزد جایزه کتاب دفاع مقدس به دست‌اندرکاران

محمد خامه‌یار نویسنده حوزه ادبیات پایداری در نقد مراسم اختتامیه جایزه کتاب سال دفاع مقدس یادداشتی نوشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اختتامیه بیست و یکمین جایزه کتاب سال دفاع مقدس سه‌شنبه ۱۵ اسفندماه برگزار و جوایز بخش‌های مختلف این جایزه به برگزیدگان اهدا شد. اما نحوه برگزاری این مراسم انتقادهایی را به همراه داشت که از جمله آنها محمد خامه‌یار نویسنده حوزه ادبیات پایداری و نامزد در یکی از بخش‌های این جایزه است. وی در نقد جایزه کتاب سال دفاع مقدس در صفحه شخصی خود یادداشتی نوشته است که متن آن را در ادامه می خوانید:

بسمه تعالی

اللهم انا نشکوا الیک...

دوستان عزیزم سلام

با همه وجود از دست‌اندکاران جشنواره بیست و یکم انتخاب کتاب سال دفاع مقدس به ویژه جناب شادانلو و صمدی عزیز باید تشکر و قدردانی کرد.

اما با وجودی‌که شب گذشته به برادر عزیزمان سردار کارگر پیامک دادم و مطلبی را در پاسخ دادند که تا به حال عملی نشد چند پیشنهاد دارم:

۱. سردار! جا دارد گزارشی از برگزاری این جشنواره را حضور حضرت آقا تقدیم فرمایید و در آن گزارش بفرمایید بیش از چهل برگزیده امکان حضور روی سن را نداشتند و کار تجلیل یک کار نمایشی بود!

۲. سردار! به حضرت آقا بفرمایید به دلیل عدم مدیریت صحیح نتوانستیم برنامه تجلیل را در چند بخش برگزار کنیم و این‌قدر مجری پرحرف فرصت‌سوزی نمی‌کرد تا سخنران بعدی آماده شود!

۳. سردار! در گزارش خود به حضرت آقا بفرمایید در جشنواره از سخنرانی سالخورده دعوت شد که اذعان کرد توفیق حضور در جبهه را نداشته است!

۴. سردار! در گزارش خود اعلام فرمایید حالا که نویسندگان عزیز از اقصی نقاط کشور در این جشنواره حضور یافتند متاسفانه فرصتی پیش نیامد تا از نقطه نظرات و پیشنهادات، چالش‌های پیش روی نویسندگان بهره‌مند شویم!

۵. سردار! به حضرت آقا بفرمایید به برخی‌ها مانند نویسنده این سطور که کتاب او در ویژه‌نامه و پوسترها معرفی شده و توسط انتشارات توسط سوره مهر هم منتشر شده لوح تقدیر او هم چاپ نشده بود و از او عذرخواهی شد به دلیل اتفاق نادری که افتاده!

۶. سردار! این را به حضرت آقا نفرمایید که در شان شما نیست، چون لوح تقدیر برخی آماده نشده بود، اهدای بسته‌های فرهنگی هم مقدور نبود! بسته‌ها به افرادی داده شد که لوح داشتند و اضافه آن را برخی همکاران بردند.

۷. سردار! عیبی ندارد به حضرت آقا بفرمایید یک نویسنده جانباز و پر اثر دفاع مقدس که از راه دور آمده بود و پس از سلام‌های مکرر او، عرض کردم حالا فرصت ندارم بعداً در خدمتم که بعدی هم وجود نداشت! گفتید مهمان دارم و آن فرد را مهمان ندانستید و به جای شنیدن حرف او وقتی خبرنگاری درخواست مصاحبه کرد زود جلوی دوربین او حاضر شدم!

سردار! شما که موضوع کتاب جلال‌آباد را به میان آوردید و از حضرت آقا مایه گذاشتید به ایشان بفرمایید با این رویه می‌شود به نویسندگان بها داد!

۸. سردار! باور کنید بی‌مهری‌ها، ندانم کاری‌ها و… وضعیت جامعه را به اینجا کشانده است.

باز هم اگر آدم‌ها را نمی‌شناسید لااقل به خود زحمت بدهید و کارهای مرا در روزنامه‌های ایران، همشهری، جام‌جم، اطلاعات، کیهان، جمهوری اسلامی و نشریات محلی قم و آثار مکتوب دیگر را از ناشران معروف کشور بخواهید.

با همه وجودم در مقابل زحمات دوستان شما خاضع و خاشعم و برای شخص شما آرزوی توفیق روزافزون دارم.

ارادتمند

محمد خامه‌یار

۱۶ اسفند ۱۴۰۲

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط