سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳
همایش بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی در همدان  برگزار می‌شود

همدان - معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از برگزاری همایش بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی در همدان خبر داد.

هادی شیرمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، از برگزاری همایش بزرگداشت حکیم نظامی شاعر بزرگ ایرانی خبر داد و اظهار کرد: این همایش یکی از رویدادهای فرهنگی و ادبی مهم سال ۱۴۰۲ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه این رویداد با حمایت و مشارکت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور برگزار می‌شود افزود: این همایش فردا ۱۶ اسفند ماه ۱۴۰۲ از ساعت ۱۶ در مجتمع فرهنگی هنری بوعلی سینای همدان برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی رسانه‌ای اداره‌کل درباره مهمانان و سخنران مراسم گفت: در این همایش، از سخنرانان کشوری و هنرمندان متعهد برای معرفی ابعاد شخصیتی حکیم نظامی استفاده شده است.

وی یادآور شد: حضور محمود شالویی به عنوان رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور و اساتید محقق و پژوهشگر در موضوع حکیم نظامی فرصت مغتنمی برای شناساندن این حکیم پر آوازه خواهد بود.

شیرمحمدی گفت: در این همایش شاهد هنرنمایی هنرمند بین‌المللی استان سید مهرداد کاووسی و هنرمندان موسیقی و اشعار شاعران عزیز شهر فرهنگی همدانا، خوانش شعر حکیم نظامی به زبان خارجی توسط دانش‌آموزان نخبه و سایر برنامه‌های متنوع از برنامه‌های این مراسم است‌.

وی هدف از برگزاری این همایش را تلاش برای معرفی الگوهای فرهنگی کشور برای نسل جدید عنوان کرد و گفت: این برنامه‌ها در تلاش برای معرفی و الگوسازی از سرمایه‌های فرهنگی و مفاخر این مرز و بوم برای اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان عزیز خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها