دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹
تاثیر هدایای تبلیغاتی بر مخاطبان

برخی از کسب و کارهای نوپا با استفاده از این ترفند در مدت زمان کوتاهی مخاطبین بسیاری جذب کردند. امروزه مطرح بودن و جذب مخاطبین بیشتر نیازمند آشنایی بیشتر با این روند است. برای استفاده هرچه بهتر از این ترفند و بیان نکات کاربردی در این زمینه، در ادامه نیز با ما همراه باشید.

‌خبرگزاری کتاب ایران (اایبنا)؛ امروزه با توجه به افزایش سایت‌های کسب و کار استفاده از ایده یا راهبردهایی که موجب جذب مخاطب بیشتر شود، ذهن بیشتر افراد را درگیر کرده است. برای رونق بخشیدن به وب‌سایت خود باید با روش‌های مختلف آشنا باشید و از روش‌های متنوعی استفاده کنید.

یکی از کاربردی‌ترین روش‌های جذب مخاطب که بیشتر افراد از آن بهره می‌برند، استفاده از هدایای تبلیغاتی است. هرچند تبلیغات خود به نوعی بسیار تاثیرگذار عمل می‌کند اما هدایای تبلیغاتی قادر به افزایش حداکثری مخاطبان شما خواهند بود. مبحث هدایای تبلیغاتی از جمله مباحث نوظهوری است که در میان وب سایت‌های آنلاین رواج یافته است.

برخی از کسب و کارهای نوپا با استفاده از این ترفند در مدت زمان کوتاهی مخاطبین بسیاری جذب کردند. امروزه مطرح بودن و جذب مخاطبین بیشتر نیازمند آشنایی بیشتر با این روند است. برای استفاده هرچه بهتر از این ترفند و بیان نکات کاربردی در این زمینه، در ادامه نیز با ما همراه باشید.

هدایای تبلیغاتی چیستند؟

هدایای تبلیغاتی را می‌توان از مواردی دانست که صاحبان کسب و کارها اغلب در کنار محصولات اصلی خود قرار می‌دهند. گاهی برخی از موسسات نیز با استفاده از محصولات کوچک و کاربردی برای افزایش مخاطبان خود از این ترفند استفاده می‌کنند.

هدایای تبلیغاتی اغلب مخاطبان وفاداری را برای کسب و کارها و یا موسسات جذب می‌کند و به همین علت نیز دارای اهمیت است. این هدایا بر خلاف باور اشتباه اکثر افراد، محصولات پیش‌پا افتاده که سایر کسب و کارها نیز از آن بهره می‌برند، نمی‌باشد.

همچنین نمی‌توان هدایای تبلیغاتی را بر حسب قیمت دسته بندی کرد که کدام می‌توانند مخاطبان بیشتری را جذب کنند. بلکه باید در زمان انتخاب یک محصول به عنوان هدیه تبلیغاتی، کالایی کاربردی و در عین حال نوآورانه و خلاق را ارائه دهید.

محصولاتی که به عنوان هدیه تبلیغاتی انتخاب می‌شوند، اغلب پارامترهای مهمی را دارا هستند که در ادامه به بیان برخی از آنها می‌پردازیم.

خلاقانه و همراه با نوآوری

محصولی کاربردی

طراحی شیک و جذاب

استفاده از نام کسب و کار یا موسسه

مواردی که ذکر شد جزو مهم‌ترین نکاتی است که قبل از انتخاب یک محصول به عنوان هدیه تبلیغاتی، بهتر است در نظر بگیرید. هدیه تبلیغاتی شما باید در ابعادی ارائه شود که نه بسیار کوچک باشد و نه بسیار بزرگ.

همچنین توصیه می‌کنیم از تجمل‌گرایی در این روند استفاده نکنید. برخی از افراد بر این باور هستند که انتخاب یک محصول تجملاتی می‌تواند به مطرح بودن نام کسب و کار کمک کند اما این نظریه اغلب صرفاً در حد نظریه باقی مانده و کاربردی ندارد. به طور کلی، هدایای تبلیغاتی به دلیل تنوع فراوانی که دارند می‌توانند اکثر سلیقه ها را پوشش داده و برای تمامی سلیقه ها کارایی ویژه دارند.

مزایای هدایای تبلیغاتی چیست؟

تاثیر هدایای تبلیغاتی بر مخاطبان

همانطور که پیش‌تر بیان کردیم ارائه هدایای تبلیغاتی جزو ایده‌های نوظهور در بازار بزرگ تجارت آنلاین است. این ایده که از سمت فعالان در این عرصه ارائه شده است، دارای مزیت‌های بسیاری است. هدایای تبلیغاتی در ابتدا بدون هیچگونه طراحی خاصی صرفاً باعث ایجاد پیش زمینه در ذهن افراد می‌شوند.

هرچه تعداد افراد آشنا به کسب و کار یا موسسه شما بیشتر باشد، طبیعتاً میزان فروش و محبوبیت شما نیز بیشتر است‌. هدایای تبلیغاتی یکی از مهم‌ترین گام‌ها است که به شما در جذب مخاطبین بیشتر کمک می‌کند. در ادامه نیز به برخی از مهم‌ترین مزیت‌های این ایده خواهیم پرداخت.

یادآوری برند شما

حداقل کاربرد یک هدیه تبلیغاتی در صورتی که هیچ استفاده‌ای هم نداشته باشد، یادآور شدن برند شما برای جذب مخاطبین بیشتر است. بر روی تمامیه هدایای تبلیغاتی حرف، کلمه، برند و نشانه‌های خاصی درج شده که مخاطب را در جهت آشنایی بیشتر با این کسب و کار یا موسسه سوق دهد.

به همین جهت نیز ما حداقل مزیت هدایای تبلیغاتی را یاد آوری برند، کسب و کار و موسسه شما می‌دانیم. البته که در نظر داشته باشید حتی در همین مورد نیز کاربرد هدایا تبلیغاتی بسیار گسترده است.

کاربرد بالا

مبحث کاربرد یک هدیه تبلیغاتی یکی از مهم‌ترین مباحث هم در بخش مرتبط با نکات مهم و هم در بخش مزیت‌ها است. هدیه تبلیغاتی شما باید محصولی باشد که برای افراد کارایی داشته باشید. کاربردی بودن یک محصول به عنوان هدیه تبلیغاتی موجب می‌شود که مخاطب شما دائماً با هر بار استفاده از محصول بیشتر با برند شما آشنا شود. برای مثال، تقویم رومیزی تبلیغاتی جزو بهترین هدایای تبلیغاتی است که یک سال تمام نام برند شما را جلوی چشم بیننده قرار می‌دهد و سبب یادآوری برند شما به شکل های گوناگون می‌شود. این هدایا می‌توانند به برند شما شخصیت داده و شما را در جایگاه واقعیتان نشان دهند.

همچنین وقتی از محصول شما در مقابل بقیه استفاده می‌کند، سایرین نیز اطلاعاتی در رابطه با برند یا موسسه شما به دست می‌آورند. محصول کاربردی همیشه در مقابل افراد است و حتی اگر فرد در موقعیت متناسب با کسب و کار شما قرار گیرد، می‌تواند از خدمات حیطه فعالیت شما بهرمند شود.

قیمت مناسب

در وهله اول باید در نظر داشته باشید که همیشه برای انجام شگردهای تبلیغاتی از بودجه‌های متناسبی استفاده کنید؛ چرا که پاسخگویی برخی از روش ها ممکن است به زمان نیاز داشته باشد. در انتخاب هدایای تبلیغاتی حتماً باید به محصول انتخابی خود توجه داشته باشید.

انتخاب محصولی گران قیمت یا ارزان قیمت هرکدام می‌تواند ذهنیت مخاطبان را در رابطه با خدمات یا فعالیت‌های شما شکل دهد. محصولی را به عنوان هدیه تبلیغاتی انتخاب کنید که در عین نوآوری و جذابیت قادر به تولید تعداد نسبتاً بالایی از آن باشید؛ چرا که نباید ارائه آن محصول در تعداد بالا زیانی به کسب و کار یا موسسه شما وارد کند.

تاثیر هدایای تبلیغاتی بر مخاطبان

تاثیر هدایای تبلیغاتی برای مخاطبان

حدود ۹۰ درصد افرادی که از یک برند یا موسسه هدیه‌ای دریافت می‌کنند، با گذشت زمان نام برند یا موسسه را بخاطر دارند.

همچنین این تحقیقات در ادامه نشان می‌دهد که از هر ۱۰ نفر، حداقل ۷ نفر محصولات و خدمات برند یا موسسات تبلیغ شده را دریافت کرده‌اند. پس با توجه به مواردی که بیان شد می‌توان گفت هدایای تبلیغاتی گاهی می‌توانند رمز موفقیت افراد در جذب مخاطبان بیشتر باشند.

هدایایی که یک برند یا یک موسسه به افراد می‌دهد، فارغ از نوع محصول برای سایر افراد موضوعی به یاد ماندنی تلقی می‌شود.

این هدایای تبلیغاتی گاهی در آن حد تاثیرگذار عمل می‌کنند که شما با کمک این هدایا می‌توانید تعداد قابل توجهی مخاطب دائمی جذب کنید.

اگر به عنوان یک موسسه یا کسب و کار جدید پا به این عرصه گذاشته‌اید، حتماً از مبحث هدایای تبلیغاتی استفاده کنید. حک کردن نام برند یا موسسه در ذهن مخاطب از این طریق امکان‌پذیر است و به کسب و کار شما بسیار کمک می‌کند.

شما در ابتدای کار خود حتی با استفاده از تعداد متوسطی از هدایای تبلیعاتی کوچک می‌توانید ردی از نام کسب و کار خود را در ذهن مخاطبان ایجاد کنید. با وجود رد یا نشانی از کسب و کار شما در ذهن افراد، موجب ترغیب آنها به کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با کارتان خواهید شد.

سخن پایانی

در بخش‌های مختلف این مقاله سعی بر این داشتیم تا تاثیر هدایای تبلیغاتی را برای شما بیان کنیم. امروزه یکی از راه‌های جذب حداکثری مخاطبین استفاده از این طرح است، چرا که اغلب انسان‌ها به دریافت هدیه علاقه دارند. گروه تبلیغاتی پارسیانوین، بزرگترین تولید کننده انواع هدایای تبلیغاتی، مانند خودکار، سررسید، دفترچه یادداشت، ست های مدیریتی، ست های سازمانی و دیگر موارد می‌باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها