یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷
«گوشه ادبی ایران» در کتابخانه ایروان افتتاح شد

به همت رایزنی فرهنگی ایران در ارمنستان، گوشه ادبی ایران شامل بخش اختصاصی کتاب‌های ایرانی در کتابخانه شماره ۱۶ ایروان گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به منظور گسترش فعالیت‌های فرهنگی و در راستای توسعه تعاملات ادبی و تاریخی و تمدنی دو کشور ایران و ارمنستان، محمد اسدی‌موحد، رایزن فرهنگی ایران و نماینده بنیاد سعدی در ایروان طی جلسه‌ای در دیدار با رئیس کتابخانه شماره ۱۶ شهر ایروان وابسته به شهرداری این شهر، تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

بر اساس این تفاهم‌نامه، قرار شد گوشه ایران و ایرانشناسی به عنوان بخش زبان و ادب فارسی در سالن مطالعه این کتابخانه راه‌اندازی شود.

در گوشه ایران این کتابخانه، کتاب‌هایی درباره تاریخ و تمدن، ادبیات ایران، گردشگری و زبان فارسی جای دارد و مورد استقبال علاقه‌مندان به زبان فارسی است. به همین منظور و در اجرای این تفاهم‌نامه مصادف با روز کتابخوانی در ارمنستان، گوشه ادبی و فرهنگی ایران در این کتابخانه افتتاح شد تا مورد بهره‌برداری علاقه‌مندان به زبان و ادب فارسی قرار گیرد.

در همین روز که مصادف با روز کتابخوانی در ارمنستان است و همزمان با راه‌اندازی گوشه ادبی و فرهنگی ایران در کتابخانه، مراسم رونمایی از کتاب «خاطرات من» توسط خلقیان از نویسندگان ارمنی نیز برگزار شد. این کتاب که با حمایت سفارت و رایزنی فرهنگی کشورمان چاپ شده، از تجربیات و مجموعه خاطرات سفر این نویسنده به ایران است.

خلقیان در این کتاب ضمن ترسیم کردن چهره واقعی، زیبا و ارزنده از کشورمان به معرفی نقاط دیدنی و آثار باستانی، فرهنگی و هنری ایران می‌پردازد و علاقه‌مندان به سفر به ایران و خوانندگان کتاب را برای سفر به ایران تشویق می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها