یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸
رقابت ۲۸۰ برگزیده قرآنی کشور در سنندج

کردستان - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به آغاز رقابت برگزیدگان مسابقات ملی مدهامتان در سنندج گفت: ۲۸۰ برگزیده قرآنی کشور در روزهای ۱۳ و ۱۴ اسفند ماه در اردوگاه سلیمان خاطر و باشگاه فرهنگیان سنندج با هم رقابت می کنند.

علی اصغر دریایی، یکشنبه در حاشیه برگزاری مسابقات ملی مدهامتان در سنندج به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) اظهار کرد: شرکت کنندگان این رویداد قرآنی در پنج رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، قرائت تقلیدی، حفظ قرآن و اذان به رقابت می پردازند.

وی با اشاره به اینکه مسابقات مدهامتان با حضور ۲۸۰ برگزیده قرآنی در سنندج در حال برگزاری است، افزود: از این تعداد ۲۰۰ نفر را برادران و ۸۰ نفر را خواهران تشکیل می‌دهند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ادامه داد: در کنار این برنامه های فرهنگی کار فعالیت‌های قرآنی از جمله مسابقات مدهامتان را برای ایجاد رقابت قرآنیان در نهایت رفاقت در دستور کار قرار دادیم چرا که جوان امروز بیش از همه نیازمند یادگیری قرآن کریم هستند و قرآن کریم می تواند مانع تزلزل در اعتقادات باشد.

دریایی، خواستار خارج شدن محجوریت قرآن کریم شد و گفت: باید قرآن کریم به زندگی ما برگردد و در زندگی نقش آفرینی کند.

وی ترویج معارف قرآنی در جامعه، توجه به مساجد به‌عنوان پایگاه اصلی فعالیت‌های قرآنی، تحکیم پیوند مسجد، قرآن و مردم و کشف استعدادهای قرآنی و فراگیری فعالیت‌های قرآنی را اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان افزود: مکان مسابقات برای برادران، سنندج، سه راه شالمان، اردوگاه شهید سلیمان خاطر و برای خواهران سنندج، سه راه شالمان، باشگاه فرهنگیان در نظر گرفته شده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کردستان اضافه کرد: از برنامه‌های ویژه این رویداد ملی شامل برگزاری محفل قرآنی در مسجد جامع سنندج روز یکشنبه ۱۳ اسفند، ساعت ۱۹ الی ۲۱ باحضور قاریان کشوری و استانی است.

دریایی یادآوری کرد: اختتامیه مسابقات نیز دوشنبه شب ساعت ۱۹ تا ۲۱ در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج باحضور مسوولان کشوری و استانی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها