سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹
نامزدهای گروه کودک و نوجوان معرفی شدند

نامزدهای گروه آثار کودک و نوجوان و پنج زیرگروه آن در بیست و یکمین دوره جایزه ملی انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس اعلام شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، دبیرخانه بیست و یکمین دوره جشنواره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس (جایزه کتاب سال دفاع مقدس)، از میان ۲۰۴ عنوان کتاب رسیده و تأیید شده در «گروه آثار کودک و نوجوان» و پنج زیرگروه آن، ۸ عنوان کتاب را به عنوان نامزد معرفی کرد. فهرست این کتاب‌ها در هر شاخه موضوعی، به صورت جداگانه و به ترتیب الفبایی عنوان اعلام می‌شود.

زیرگروه شعر کودک

هیأت داوران شاخه «شعر کودک»، از میان ۲۵ عنوان کتاب رسیده و تأیید شده در این گروه، یک عنوان کتاب زیر را به عنوان نامزد دریافت جایزه این دوره انتخاب کردند.

۱. «درخت خانه ما» / سروده زهرا داوری / نشر معبر.

زیرگروه شعر نوجوان

هیأت داوران شاخه «شعر نوجوان»، از میان ۶ عنوان کتاب رسیده و تأیید شده در این گروه، ۲ عنوان کتاب زیر را به عنوان نامزدهای دریافت جایزه این دوره انتخاب کردند.

۱. «با زبان واژه‌های لال» / شاعر تقی متقی / نشر سومیتا.

۲. «سلام لاله‌ها سلام» / سروده مهدی طهماسبی‌دزکی / نشر صریر.

زیرگروه داستان کودک

هیأت داوران شاخه «داستان کودک»، از میان ۸۳ عنوان کتاب رسیده و تأیید شده در این گروه، هیچیک از کتاب‌ها را حائز شرایط نامزدی دریافت جایزه این دوره تشخیص ندادند.

زیرگروه داستان نوجوان

هیأت داوران شاخه «داستان نوجوان»، از میان ۲۳ عنوان کتاب رسیده و تأیید شده در این گروه، یک عنوان کتاب زیر را به عنوان نامزد دریافت جایزه این دوره انتخاب کردند.

۱. «موندو» / نوشته محمدرضا آریان‌فر / نشر سوره مهر.

مستند داستانی نوجوان

هیأت داوران شاخه «مستند داستانی نوجوان»، از میان ۶۷ عنوان کتاب رسیده و تأیید شده در این گروه، ۴ عنوان کتاب زیر را به عنوان نامزدهای دریافت جایزه این دوره انتخاب کردند.

۱. «بچه‌های لب خط: بر اساس زندگی سردار شهید سیدمحمدرضا دستواره فرمانده لشکر ۲۷ محمدرسول‌الله (ص)» / نوشته اصغر فکور / نشر سوره مهر.

۲. «جنگ پر ملات: خاطرات طنز از زندگی پرملات حسین ملات» / نوشته فاطمه تقی‌زاده / نشر کتاب جمکران.

۳. «سروقامتان (مجموعه داستان کوتاه و مستند ۴۰ جلدی از زندگی شهدای نوجوان)» / نوشته فرانک انصاری / نشر خط هشت.

۴. «وقتی بابا رئیس بود: بر اساس زندگی شهید علی بیطرفان» / نوشته تقی شجاعی / نشر کتاب جمکران.

بنا بر اعلام دبیرخانه جشنواره، مراسم پایانی این دوره و اهدای جوایز به برگزیدگان، روز سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲، از ساعت ۹ صبح، در تالار خلیج فارس موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • قدرت اله درویشی IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۹
    درود بر تمامی نویسندگان و شعرای با نام و معروف و شعرای کم نام و کم معروف که عشق کشور عزطزمان ایران هست. ودرود بی کران خدمت همه نویسندگان ایران و جهان بخصوص محمدرضا آریانفر مرد آگاه و توانمند و بزرگ و عزیز و دوست داشتنی و بسیار مهربان. همیشه پاینده و زنده باشد.
  • موندو CH ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۰
    خیلی‌خوب‌واموزنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط