پنجشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶
خوانش و بررسی ۳ اثر کودکانه در بندرعباس

هرمزگان - دبیر «محفل ادبی آفتاب» بندرعباس گفت: در این نشست کتاب‌های «این تری زی، آن تری زی»، «روزی که لاک‌پشت، پنگوئن شد» و «فارسی، پارسی» خوانش و بررسی شد.

امیرحسین والا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، از روزهای پرکار و پربار «محفل ادبی آفتاب» بندرعباس گفت و افزود: طبق روال هر هفته محفل ادبی آفتاب با حضور کودکان و نوجوانان در سالن مطالعات کودکان و نوجوانان کتابخانه سید احمد خمینی برگزار و فرصتی برای گفت‌وگو با محوریت کتاب فراهم شد.

وی ادامه داد: در این جلسه نیز موضوع تولید محتوای اعضای محفل پیگیری شد و برخی از کودکان به ارائه طرح های خود پرداختند. در ادامه برنامه کتاب «این تری زی، آن تری زی» اثر مصطفی رحماندوست با تصویرگری فرهاد جمشیدی خوانده شد.

والا در خصوص موضوع کتاب توضیح داد: این کتاب به تفاوت‌های دو شهر خیالی می‌پردازد که مردمان آن به خاطر پوشش و سلیقه غذایی خود، مرزی کج و کوله را بین خود کشیده‌اند اما با ماجرای آشنایی دختر و پسری جوان این مناسبات تغییر می‌کند.

این شاعر هرمزگانی اضافه کرد: با توجه به موضوع دلنشین این کتاب و تصویرگری جذاب آن، کودکان و نوجوانان محفل ادبی آفتاب نیز با بیان دیدگاه خود به بیان روش‌هایی پرداختند که می‌تواند به تحکیم دوستی‌ها کمک کند و از جدایی و دوری بکاهد.

در بخش دیگر این جلسه یکی از کودکان محفل ادبی آفتاب، شعر «می‌خوام برم کوه» از امیرحسین والا را برای دیگر اعضای محفل ادبی آفتاب خواند.

این ناشر تخصصی حوزه کودک در بخش دیگری از این محفل نیز گفت: به پیشنهاد مریم سیدافقهی، تسهیل‌گر و از برگزار کنندگان محفل، از بین پنج کتاب موجود در کتابخانه رای گیری به عمل آمد و کودکان کتاب «روزی که لاک‌پشت، پنگوئن شد» را برگزیدند این کتاب اثر والری گورباچف و از کتاب‌های نشر چ است که توسط خانم شیوا حریری ترجمه شده است.

امیرحسین والا ادامه داد: ابتدا کتاب برای کودکان و نوجوانان محفل خوانده شد و سپس هر کدام از اعضا نظرات خود را در این زمینه بیان داشتند.

این هنرمند هرمزگانی با ابراز خرسندی از حضور معصومه جزایری از فعال حوزه کودک و نوجوان در محفل ادبی آفتاب گفت: از اتفاقات خوب این هفته حضور این بانوی دغدغه مند حوزه کودک بود که صفحاتی از کتاب خود با عنوان «فارسی، پارسی» را برای اعضای جلسه خواند و با تشویق کودکان و نوجوانان همراه بود.

«فارسی، پارسی» کتابی به منظور زبان‌آموزی با رویکرد تقویت چهار رکن زبانی است که سال ۱۴۰۰ و در ۹۴ صفحه به چاپ رسیده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مصطفی رحماندوست، نویسنده سرشناس و نام‌آشنای کشور، چندین کتاب جدید خود را به محفل ادبی آفتاب کتابخانه سید احمد خمینی بندرعباس اهدا کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها