پنجشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۱
اغلب ترانه‌های امروز مصرفی و دور از شعر ناب هستند

مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری گفت: متاسفانه اغلب ترانه‌های عرضه شده در سال‌های اخیر مصرفی هستند و از شعر ناب و ادبیات واقعی دورند.

میلاد عرفان‌پور در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) با تاکید بر اینکه در حوزه ترانه‌سرایی با خلاهای بسیاری مواجه هستیم، عنوان کرد: برگزاری جشنواره بین‌المللی تخصصی در حوزه ترانه می‌تواند در بهبود وضعیت فعلی موثر باشد.

این ترانه‌سرا و شاعر همچنین بر ضرورت ارتقای وضعیت ترانه در کشور تاکید کرد و افزود: هرچه در این حوزه فعالیت شود باز کافی نیست و برای حل مشکلات ترانه باید چاره‌اندیشی شود. اغلب ترانه‌های خاق و عرضه شده در سال‌های اخیر مصرفی هستند و از شعر واقعی و ناب فاصله دارند؛ چراکه از آبشخوری که ادبی نیست سرچشمه می‌گیرند و متن مصرفی کم‌مایه صنعت موسیقی هستند. دلیل این امر عدم رغبت شاعران خبره به حضور در ترانه‌ُ‌سرایی به دلیل ناکافی بودن حمایت‌ها بوده و این امر سبب شده میدان ترانه محل جولان شرکت‌ها و افرادی باشد که سنخیتی با ادبیات ندارند. در چنین فضایی ادبیات ناب خلق نمی‌شود و تنها شاهد تولید متن‌های مصرفی صنعت موسیقی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه باید زمینه حضور شاعران حرفه‌ای در ترانه‌سرایی فراهم شود، گفت: از چند سال پیش باشگاه ترانه را در حوزه هنری شکل داده‌ایم که در آن حدود ۴۰ ترانه‌سرای جوان مشغول آموزش و تمرین زیر نظر محمدمهدی سیار هستند و امیدواریم به‌زودی شاهد خلق آثار ارزشمند از این افراد و عرضه در عرصه ترانه باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها