شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲
جشنواره بین‌المللی سفرنامه و خاطره‌نویسی رایحه حسینی در ایلام به کار خود پایان داد

ایلام- با اعلام برگزیدگان؛ اختتامیه‌ جشنواره بین‌المللی سفرنامه و خاطره‌نویسی رایحه حسینی در ایلام برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام، حجت‌الاسلام الله‌نور کریمی تبار، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام، در این مراسم، نهضت حسینی را الگویی بی‌بدیل برای انسانیت و بشریت در جهان دانست و اظهار کرد: باید تلاش کرد ابعاد و زوایای این نهضت در قالب هنر بیان و ترسیم شود.

وی با اشاره به الگوگیری از اربعین در قالب خاطره نویسی و سفرنویسی در معرفی نهضت امام حسین (ع) تصریح کرد: باید در اربعین خدمات‌رسانی به زوار در استان به جهانیان در قالب داستان و خاطره و سفرنامه نویسی بازگو و بیان شود.

امام جمعه ایلام در ادامه اشاعه فرهنگ عاشورایی را باعث تداوم و بقای انقلاب اسلامی دانست و گفت: امروز ایران اسلامی با الگوگیری از فرهنگ عاشورایی در اوج عزت و اقتدار در جهان است.

وی از برگزارکنندگان و دست‌اندرکاران جشنواره امامت و مهدویت در بحث توجه به اربعین حسینی در دانشگاه آزاد اسلامی تشکر کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام نیز در این مراسم گفت: جشنواره بین‌المللی سفرنامه و خاطره‌نویسی رایحه حسینی توسط این دانشگاه و با همکاری مؤسسه فرهنگی امامت و مهدویت سازمان مرکزی دانشگاه آزاد و مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد.

بهروز ناصری ادامه داد: در این جشنواره ۲۵۰ سفرنامه و خاطره‌نویسی به دبیرخانه رسید که با بررسی این آثار در پایان ۱۰ خاطره و سفرنامه برتر انتخاب شدند. این جشنواره در سه بخش بین‌المللی، زیر ۱۸ سال و بالای ۱۸ سال برگزار شد که در بخش بین‌المللی سه نفر، زیر ۱۸ سال سه نفر و در بخش بالای ۱۸ سال نیز چهار نفر به‌عنوان برگزیده مورد تجلیل قرار گرفتند.

وی عنوان کرد: در این جشنواره آثاری از اقصی نقاط کشور و اتباع عراقی، سوری و افغان به دبیرخانه واصل شد.

در این مراسم سرود، مولودی خانی، قرائت شعر، موسیقی به اجرا در آمد و خاطرات برگزیده به زبان فارسی و عربی قرائت شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها