چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۱
سومین ویژه نامه سندنگار با ارائه اسناد مکتوب و تصویری منتشر شد

مجموعه سوم از ویژه‌نامه سندنگار با عنوان «انعکاس نور»، به مناسبت ایام الله فجر انقلاب اسلامی، به همت سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مجموعه سوم از ویژه‌نامه سندنگار با عنوان «انعکاس نور»، به مناسبت ایام الله فجر انقلاب اسلامی، به همت سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران منتشر شد.

این اسناد شامل مجموعه‌ای از اسناد مکتوب و تصویری آرشیو ملی ایران درباره رخدادهای انقلاب اسلامی در سال ۵۷، است که به همت معاونت پژوهش و منابع دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران منتشر شده است.

مجموعه اسنادی «انعکاس نور» شامل ۳۸ عنوان سند در قالب ۵۴ برگ و ۴۲ قطعه عکس انتشار یافته است که روایتی از افکار، بینش‌ها، ایدئولوژی، نقش رهبری، محورهای مبارزه و اشک و لبخند حماسه‌سازان این رویداد عظیم است.

مجموعه اول این سندنگار به مناسبت واقعه پانزدهم خرداد در پاییز سال ۱۴۰۱ منتشر شد و مجموعه دوم به مناسبت قیام مسجد گوهرشاد تدوین شده است.

تدوین و انتشار اسناد تاریخی ایران اسلامی در قالب ویژه‌نامه سندنگار، تلاشی است برای ترسیم نگاهی نو و مترقی به اسناد که از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران به جامعه فرهیختگان و پژوهشگران تاریخ، به‌ویژه علاقه‌مندان به حوزه تاریخ انقلاب اسلامی عرضه می‌شود تا روایت‌گری صادق به دست متولیان حفظ و حراست خود، باشد.

در آغاز چهل و ششمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران، سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران بر آن شد تا با انتشار اسناد انقلاب اسلامی، صفحات روشنی از این رویداد باشکوه را ارائه نماید و به تدوین، پژوهش و انتشار روایت‌های صحیح از تاریخ این مرز و بوم مبتنی بر اسناد مدد رساند.

علاقمندان می‌توانند این مجموعه را به صورت رایگان از نشانی زیر دریافت کنند:

https://dl.nlai.ir/UI/b28cd312-835c-4303-8ae9-e9bb48e63b9d/Catalogue.aspx

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها