دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
کتابی به سرویراستاری یک دانشمند ایرانی در انتشارات جهانی اشپرینگر

ایران یک سوم بیماری کمبود فاکتور سیزده و درصد قابل‌توجهی از بیماران با کمبود فاکتور هفت و دیگر اختلالات خونریزی دهنده را به خود اختصاص داده است. کتاب Congenital Bleeding Disorders: Diagnosis and Management یا «اختلالات خونریزی مادرزادی» به سرویراستاری خون‌شناس جوان ایرانی یک منبع مرجع برای پزشکان و هماتولوژیست‌ها است که با کمک ۱۴ دانشمند دیگر به چاپ دوم رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ چاپ ویرایش دوم کتاب مرجع بین‌المللی در حوزه اختلالات خون‌ریزی با عنوان اصلی Congenital Bleeding Disorders: Diagnosis and Management یا «اختلالات خونریزی مادرزادی» به سرویراستاری خونشناس جوان ایرانی و با حضور پررنگ دانشمندان برجسته بین‌المللی به چاپ رسید. اکبر درگلاله، سردبیر این اثر علمی که ویرایش دوم آن به‌تازگی توسط انتشارات Springer Nature به زبان انگلیسی منتشر شده است.

اکبر درگلاله در گفت‌وگو با ایبنا درباره این اثر گفت: علت اصلی من برای این کار نیاز به روزآمد کردن دانش ما در زمینه اختلالات خونریزی‌دهنده ارثی است. ایران، دارای یکی از بالاترین موارد کمبود فاکتور سیزده در دنیاست و ما می‌خواهیم تضمین کنیم که متخصصین به دانش جدیدترین پژوهش‌ها و درمان‌ها دسترسی دارند.

این خون‌شناس با اشاره به همکاری ۱۴ دانشمند و متخصص بین‌المللی در ویرایش جدید کتاب «اختلالات خونریزی مادرزادی» اظهار کرد: همکاری با این متخصصان فوق‌العاده، دیدگاه‌های متنوع و تخصص‌های مرتبط با جدیدترین پیشرفت‌های بین‌المللی را برای کتاب به همراه آورده است. آنها تجربیات، تخصص و دانش ارزشمند خود را از سراسر جهان به اشتراک گذاشتند، که به ما اجازه می‌دهد تا یک منظره گسترده و جامع از اختلالات خونریزی‌دهنده ارثی عرضه کنیم. این متخصصین از تمام نقاط دنیا از جمله اروپا، امریکا، روسیه و کشورهای همسایه مانند ترکیه و استرالیا و حتی مصر با ما همکاری داشتند تا آخرین دانش موجود را در کتابی مرجع به دنیا عرضه کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه ایران یک سوم بیماری کمبود فاکتور سیزده و درصد قابل‌توجهی از بیماران با کمبود فاکتور هفت و دیگر اختلالات خونریزی دهنده را به خود اختصاص داده است. بی‌شک این واقعیت نقش مهمی در انگیزه من برای کار بر روی این کتاب داشت. بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها نیازمند اطلاعات و راهنمایی‌های دقیق و به‌روز برای تشخیص و درمان این بیماران هستند. با ارائه دسترسی به اطلاعات دقیق، ما می‌توانیم به افزایش کیفیت زندگی آنها کمک کنیم. این کتاب نه تنها به متخصصین داخلی بلکه به تمام متخصصین حوزه خونشناسی در گوشه گوشه دنیا کمک خواهد کرد تا به کمک آخرین دانش موجود به تشخیص دقیق و درمان به موقع بیماران مبتلا به اختلالات خونریزی دهنده ارثی بپردارند.

درگلاله در ادامه درباره نقش تألیف چنین آثاری بر جامعه علی و حرفه‌ای جهانی گفت: هدف ما این است که این کتاب به عنوان یک منبع مرجع برای پزشکان و هماتولوژیست‌ها عمل کند، به آنها در فهم عمیق‌تر اختلالات خونریزی دهنده کمک کند و آنها را با آخرین پیشرفت‌ها و روش‌های تشخیص و درمان آشنا سازد و در نهایت بار و درد ناشی از تشخیص و درمان دیر هنگام را از دوش بیماران مبتلا به اختلالات خوریزی دهنده ارثی بردارد و یا به به حداقل برساند.

گفتنی است، علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به لینک زیر به این اثر دسترسی داشته باشند. https: //link.springer.com/book/۱۰.۱۰۰۷/۹۷۸-۳-۰۳۱-۴۳۱۵۶-۲

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها