جمعه ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
بررسی آتش در شاهنامه تا تجربیات کودکان از این عنصر  در محفل آفتاب

هرمزگان - دبیر «محفل ادبی آفتاب» بندرعباس گفت: از آتش در شاهنامه تا تجربیات کودکان از این عنصر را بررسی کردیم.

امیرحسین والا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، از شعرخوانی، اندیشه ورزی و بیان تجربیات کودکان «محفل ادبی آفتاب» بندرعباس در خصوص آتش نخستین عنصر جهان گفت و افزود: با توجه به تقارن نشست پیشین این محفل ادبی با جشن سده و برگزاری این مراسم در کنار ساحل بندرعباس، در این جلسه که سه‌شنبه شب ۱۸ بهمن ماه برگزار شد ابتدا به داستان کشف آتش توسط هوشنگ و روایت آن در شاهنامه فردوسی پرداخته شد و اعضای محفل نیز دیدگاه و تجربه خود را در این باره اظهار کردند.

وی ادامه داد: کودکان در این نشست دریافتند که آتش، فعال‌ترین عنصر چهارگانه بین آب، باد و خاک بوده و رنگ‌های آن قرمز، نارنجی پررنگ و ارغوانی است. همچنین آن‌ها فهمیدند که آتش را به‌عنوان نمادی برای شعله یا خورشید هم استفاده می‌کنند و آتش توانایی ایجاد تغییر و پاکسازی دارد.

این چهره فعال حوزه کودکان افزود: تجربیات کودکان از آتش، آتش نشان و چیزهای مربوط به آن‌ها نیز در نوع خود جالب بود.

والا با اشاره به تجربه برگزاری نشست محفل ادبی آفتاب به دلیل قطع برق در سال گذشته گفت: طبق قرار هر هفته اهالی این محفل ادبی، علی‌رغم تعطیلی کتابخانه سید احمد خمینی به دلیل جلسه کارکنان نهاد کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان، جلسه هفتگی محفل ادبی آفتاب در محوطه کتابخانه برگزار شد و کودکان از این توفیقی اجباری و حضور در حیاط کتابخانه لذت بردند.

مدیر انتشارات «سومیتا» در پایان گفت: در بخش دیگری از این جلسه کودکان و نوجوانان، به بیان قصه‌های خود با موضوع کتاب پرداختند و مقرر شد که مجموعه‌ای از آثار اعضای محفل ادبی آفتاب با موضوع کتاب چاپ شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها